بازی جدید Ghost Recon در راه است

چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
پوستر بازی Ghost Recon Breakpoint
یوبیسافت در تصمیمی غیرمنتظره تیم سازنده Prince of Persia: The Lost Crown را منحل و اعضای آن را به پروژه‌های دیگر منتقل کرده است.
تبلیغات

مجموعه شاهزاده ایرانی که همواره یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های یوبیسافت به شمار می‌رود، در آخرین نسخه خود با نام The Lost Crown علی‌رغم دریافت نقدهای مثبت از رسانه‌ها، نتوانست به اهداف تجاری مورد نظر این شرکت دست یابد. فروش تقریبی یک میلیون نسخه از بازی، اگرچه قابل توجه به نظر می‌رسد، اما از انتظارات یوبیسافت که امید داشت این بازی به یکی از پرفروش‌ترین آثار سبک متروید‌ونیا تبدیل شود، فاصله داشته است.

براساس گزارش منتشر شده از رسانه اینسایدر گیمینگ، یوبیسافت از ماه می ۲۰۲۴ برنامه انحلال تیم سازنده Prince of Persia: The Lost Crown را در دستور کار قرار داده است. بخش عمده‌ای از اعضای این تیم به پروژه Beyond Good and Evil 2 که از سال ۲۰۱۷ در دست توسعه است، پیوسته‌اند. همچنین گروهی دیگر به توسعه Project Ovr، نسخه جدید مجموعه Ghost Recon مشغول شده‌اند و بقیه اعضا نیز به Project Steambot، پروژه ریمیک Rayman در استودیو میلان منتقل شده‌اند.

نکته قابل تأمل اینجا است که منابع آگاه معتقدند Prince of Persia: The Lost Crown از نظر فنی و روند توسعه، پروژه‌ای بی‌نقص بوده، اما سطح انتظارات بالای یوبیسافت مانع از شکوفایی بیشتر خلاقیت تیم سازنده شده است. این در حالی است که برخی از پروژه‌های جدید نیز با چالش‌های خود روبه‌رو هستند؛ برای مثال Beyond Good and Evil 2 علی‌رغم صرف هزینه‌های هنگفت، همچنان تا عرضه نهایی فاصله زیادی دارد و Project Steambot نیز به دلیل مسائل مرتبط با حضور میشل آنسل (خالق اصلی مجموعه Rayman) در جایگاه مشاور، با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

این تصمیم یوبیسافت نشان می‌دهد که حتی بازی‌های باکیفیت نیز در صورت عدم دستیابی به اهداف تجاری می‌توانند با سرنوشتی غیرمنتظره روبه‌رو شوند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات