EA Sports FC 25 با رکوردشکنی پر فروش‌ترین بازی آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۴ شد

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی بازی EA Sports FC 25
ساعاتی پیش فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور-مهر ۱۴۰۳) در آمریکا منتشر شد.
تبلیغات

براساس داده‌های شرکت تحقیقاتی سیرکانا، EA Sports FC 25 پس از ثبت یک رکورد قابل‌توجه به پرفروش‌ترین بازی سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور-مهر ۱۴۰۳) در کشور آمریکا تبدیل شده است. مت پیسکاتلا، مدیر اجرایی سیرکانا در رابطه با فروش EA Sports FC 25 اظهار داشت: «سپتامبر کافی بود تا شاهد ثبت بالاترین فروش یک‌ماهه بازی‌های فوتبال منتشرشده تا به امروز باشیم.»

بازی Astro Bot نیز کار خود را با رتبه دوم شروع کرد و در حال حاضر بیست‌و‌پنجمین بازی پرفروش سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. از دیگر آثار جدیدی که در لیست ۲۰ بازی برتر ماه سپتامبر قرار گرفتند می‌توان به The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom در رتبه چهارم، NBA 2K25 در رتبه هفتم و Warhammer 40,000: Space Marine 2 در رتبه هجدهم اشاره کرد.

شرکت‌های نینتندو، تیک‌تو اینتراکتیو و فوکوس اینترتینمنت داده‌های فروش دیجیتالی خود را به اشتراک نمی‌گذارند و این نتایج تنها بر‌اساس فروش فیزیکی بازی‌های آن‌ها به‌دست آمده است. پلی استیشن ۵ هم از نظر فروش واحدی و هم از نظر فروش دلاری طی ماه سپتامبر در صدر جدول باقی ماند. ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و نینتندو سوییچ نیز به ترتیب از نظر فروش دلاری و فروش واحدی در رتبه دوم قرار گرفتند.

پرفروش‌ترین بازی‌های آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور ۱۴۰۳)
عکاس: Circana / سیرکانا

نسخه دیجیتالی پلی استیشن ۵ حدود ۱۸ درصد از کل فروش این پلتفرم را به خود اختصاص داده است و حدود ۵۱ درصد از کل فروش کنسول‌های ایکس باکس در آمریکا نیز به مدل ایکس باکس سری ایکس مربوط می‌شود. فروش سخت‌افزار گیمینگ از ۴۴۵ میلیون دلار به ۲۵۱ میلیون دلار رسیده و ‌با کاهشی ۴۴ درصدی مواجه شده است.

این کاهش تنها مختص یک کنسول خاص نبوده و تقریبا تمامی شرکت‌های سازنده متحمل ضرر شده‌اند. فروش سخت‌افزاری ایکس باکس نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۴ درصد، سونی ۴۵ درصد و نینتندو نیز ۲۳ درصد افت فروش را تجربه کرده است. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در این‌باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: VGC

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات