Cronos: The New Dawn از بازی‌های Dead Space الهام می‌گیرد

دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
بازی Cronos: The New Dawn
Cronos: The New Dawn ساخته جدید بلوبرتیم، یک بازی ترسناک و علمی تخیلی است که براساس گفته‌ی سازندگان آن، از بازی‌های Dead Space الگوبرداری کرده است.
تبلیغات

در شرایطی که استودیوی بلوبرتیم همچنان از استقبال بسیار خوب مخاطبان از بازی Silent Hill 2 Remake لذت می‌برد، توسعه دهندگان این شرکت اخیرا از پروژه جدید خود تحت عنوان Cronos: The New Dawn پرده برداری کردند. این بازی با ارائه‌ی یک تجربه‌ی ترسناک علمی تخیلی و مفاهیمی همچون سفر در زمان، تفاوت زیادی با آثار قبلی این استودیو دارد. با این حال، توسعه دهندگان بلوبرتیم به بازی‌های ترسناک و بقامحور کلاسیکی که منبع الهام گیری آن‌ها برای ساخت این بازی بوده، دقیقا اشاره دارند.

Jacek Zieba و Wojciech Piejko کارگردانان پروژه Cronos: The New Dawn در مصاحبه با وبسایت IGN اعلام کردند که بازی‌های Dead Space، یکی از منابع اصلی الگوبرداری در زمان ساخت بازی جدید آن‌ها بوده است. Zieba در اینباره می‌گوید، مکانیزم تجزیه‌ی بازی‌های Dead Space و نحوه استفاده از چراغ قوه، مشابه بازی‌های Alan Wake، از جمله‌ موارد الگوبرداری بازی Cronos از این آثار است. همچنین سبک مبارزات این بازی هم حول محور یک مکانیزم خاص طراحی شده که بعدا درباره آن بیشتر صحبت خواهد شد.

گیم پلی بازی Cronos: The New Dawn

Jacek Zieba در بخشی از صحبت‌های خود در اینباره می‌‎گوید: «قطعا Dead Space نقش پررنگی در الگوبرداری در زمان ساخت این بازی دارد. این موضوع را می‌توان در نحوه‌ی طراحی پروتاگونیست بازی و چیزهای دیگر به وضوح مشاهده کرد. در این بازی هم مثل Dead Space مکانیزم‌هایی مانند قطع شدن دست و پا را داریم و البته چیزهایی که بعدا درباره آن صحبت خواهیم کرد. همچنین مثل بازی Alan Wake استفاده از چراغ قوه در این بازی اهمیت زیادی دارد.»

Wojciech Piejko در ادامه اضافه کرد: «این مورد باعث بالا رفتن تنش در فضای اضطراب آور بازی می‌شود. در واقع فقط Run-and-Gun نیست و باید فکر شده جلو بروید. ما استراتژی بیشتری را در مبارزات بازی دخیل کردیم.»

آیزاک کلارک در حال شلیک به یک نکرومورف در بازی Dead Space Remake

Zieba از سوی دیگر خاطر نشان کرد که بازی‌های Resident Evil نیز جزء مواردی هستند که بعضا از آن‌ها الگوبرداری شده است. «علاوه بر این، از بازی‌های ترسناک و سبک بقای ژاپنی مثل سری Resident Evil نیز در اینجا استفاده شده که شامل بازی‌های کلاسیک و ریمیک آن‌ها می‌شوند.»

بازی Cronos: The New Dawn سال آینده برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر منتشر خواهد شد.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات