طراح سابق بتسدا: توسعه Skyrim برای PS3 فوق‌العاده دشوار بود

دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
محیط بازی Skyrim
بروس نیسمیت، طراح سابق بتسدا که در سال ۲۰۲۱ این شرکت را ترک کرد، اخیرا درباره چالش‌های ساخت نسخه PS3 بازی The Elder Scrolls V: Skyrim صحبت کرده است.
تبلیغات

سری بازی‌های The Elder Scrolls یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های نقش‌آفرینی جهان باز است که توسط شرکت بتسدا ساخته می‌شود. پنجمین نسخه این مجموعه با نام The Elder Scrolls V: Skyrim در سال ۲۰۱۱ برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد.

به نقل از Gamingbolt، اخیرا بروس نیسمیت، طراح سابق شرکت بتسدا در مصاحبه با VideoGamer درباره‌ی مشکلات فنی نسخه PS3 این بازی توضیح داده است و گفته که معماری متفاوت حافظه این کنسول، چالش بزرگی برای تیم توسعه بوده است. به گفته او، برخلاف Xbox 360 که یک بلوک حافظه یکپارچه داشت، حافظه PS3 به دو بخش مجزا ۵۰ درصد برای منطق بازی و ۵۰ درصد برای گرافیک تقسیم می‌شد.

این طراح باسابقه می‌گوید: «تلاش عظیمی که برنامه‌نویسان ما برای اجرای بازی روی PS3 انجام دادند را به خاطر دارم. این کار فوق‌العاده دشوار بود و من به تمام اعضای تیم که ساعت‌های طولانی و سختی را برای محقق کردن این هدف صرف کردند، احترام می‌گذارم.»

البته نیسمیت اذعان می‌کند که نسخه PS3 در زمان انتشار با مشکلات فنی زیادی مواجه بود، اما با انتشار بسته‌های الحاقی و به‌روزرسانی‌ها، وضعیت بازی به مراتب بهتر شد. بااین‌حال او همچنان معتقد است که نسخه ایکس باکس 360 تجربه‌ی بهتری را ارائه می‌داد.

گفتنی است نیسمیت اخیرا درباره بازی Starfield نیز صحبت کرده و اطمینان دارد که بتسدا می‌تواند در نسخه بعدی این بازی، نتایج بهتری را رقم بزند. نظر شما درباره مشکلات فنی نسخه‌ی PS3 بازی اسکایریم چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات