کارگردان بازی فالاوت به ساخت بازی Avowed کمک میکند
بازی Avowed از استودیو Obsidian ممکن است یک بازی AAA بزرگ در سبک نقشآفرینی اولشخص باشد، اما همچنان یک دنباله برای بازی دیگر همین استودیو یعنی Pillars of Eternity نیز بهحساب میآید. هر دوی این بازیهای نقشآفرینی با دوربین ایزومتریک، پروژههایی بودند که در زمان خودشان جرقه اولیه تولید بازیهایی مانند Baldur's Gate را زدند. جاش ساویر، کارگردان نسخه اصلی بازی پیلارز آو اترنیتی و دیگر بازیهای کلاسیک استودیو ابسیدین مانند Fallout: New Vegas، درساخت بازی Avowed نیز کمک کرده است، اما بهنظر میرسد که او بیشتر تمایل به کار روی بازی جدیدی که قرار است بسازد، دارد.
سال گذشته ساویر اشاره کرده بود که او با خوشحالی تمام بازی Pillars of Eternity 3 را میساخت، اما بودجه بازی بالدرز گیت ۳ او را مجاب کرد. آیا او دوباره دوست دارد که نسخه سوم آن بازی را بسازد؟ ساویر در پاسخ به این سوال گفت: «نمیدانم. حس میکنم که بازی Avowed الان در همان جایگاهی قرار دارد که دنیای بازیهای پیلارز هم بهنوعی همانجا رفتند. جالب است ببینیم که مخاطبان کجا بهاین نتیجه میرسند و شاید آنجا دقیقا همانجایی باشد که دنیای پیلارز در آینده به آن سمت حرکت کند. بنابراین فکر میکنم که احتمالات زیاد و متنوعی برای اینکه در آینده چه کاری قرار است انجام دهم، وجود دارد. شخصا فکر میکنم که کار کردن روی یک بازی جدید را نسبتبه مجموعههای فعلی ترجیح بدهم، اما باید دید که آینده مرا به کدام سمت میبرد.»
بازی Avowed درهمان دنیای بازیهای Pillars of Eternity جریان دارد، اما جاش ساویر آن را کارگردانی نکرده و دلیل اصلی این موضوع را نیز خستگی بیشازحد از کار زیاد عنوان کرده است. او دراینباره گفت: «من واقعا از نظر ذهنی در جایگاهی نبودم که بتوانم برای بازیها ایدهپردازی کنم یا روی آنها کار کنم یا کارگردانی کنم یا هرچیز دیگری. اما الان این مشکل را ندارم بنابراین دارم به ساخت بازی Avowed کمک میکنم. من بهعنوان مشاور دراین پروژه حضور دارم، اما کمی از سناریوی آن را هم نوشتهام. کمی به طراحی سیستمهای بازی و چیزهایی مانند آن هم کمک کردم. بهطورکلی هرجایی که نیاز به کمک داشتند من کمک کردم. درحال حاضر کمی روی آن پروژه کار میکنم و کمی هم برای پروژههای آیندهام ایدهپردازی و گفتگو میکنم.»
اخرین پروژه ساویر بازی Pentiment بود؛ یک بازی ماجراجویی جذاب درباره یک هنرمند در قرن ۱۶ میلادی. این بازی بهاندازه بازیهای نقشآفرینی بزرگ دیگر زرق و برق نداشت، اما قطعا یکی از بهترین بازیهای سال ۲۰۲۲ و یک مثال فوقالعاده از این بود که اگر به کارگردان باتجربه و خلاقی مانند جاش ساویر کمی آزادی عمل بدهیم، ممکن است چه چیز فوقالعادهای خلق کند.
منبع: GamesRadar