شروع تمام ماموریتهای Avowed به چند روش امکانپذیر خواهد بود
به نوشته گیمینگبولت، آزادی عمل از طریق ارائه نقشی تعیینکننده به بازیکن در روند داستان بااستفادهاز مکانیسم «انتخاب و پیامد» همیشه از جنبههای اساسی بازیهای نقشآفرینی استودیو آبسیدین بوده است و حال بهنظر میرسد این توسعهدهنده برنامهای مشابه اما گستردهتر برای بازی موردانتظار Avowed داشته باشد.
در توضیح همین موضوع برتو ریتگر، طراح ارشد محیط و جهان Avowed، در مصاحبه جدید خود خاطرنشان کرد تقریبا هر ماموریت بازی بسته به انتخابهای قبلی بازیکنها و نحوه برخورد آنها با موقعیتهای خاص، میتواند به شیوههای متفاوتی شروع شود. ریتگر دراینباره افزود:
«من فکر میکنم اگر نگویم تمام ماموریتها، تقریباً همه آنها بیش از یک راه برای شروع شدن دارند. شما میتوانید ماموریتها را بدون هیچ نظم و ترتیبی کامل کنید؛ برای مثال میتوانید یک آیتم را بردارید و به شخصی که آن را میخواهد بدهید یا شخصی را بکشید یا موارد دیگر را بدون ترتیب انجام دهید. همچنین قادر خواهید بود از مسیری کاملا متفاوت با مسیری که معمولا پیش میروید، به یک سیاهچال یا مکان مهم برسید. ما میخواهیم بازیکنها بتوانند این کارها را فقط براساس پیشرفت ذاتی خود در جهان بازی پیش ببرند.»
برای اینکه ببینیم چقدر اقدامها و انتخابهای گذشته بر نحوه شروع و پیشروی در ماموریتها تاثیر دارند، باید منتظر عرضه بازی Avowed بمانیم. بااینحال شنیدن اینکه استودیو آبسیدین روی یکی از نقطه قوتهای خود در بازیهای قبلی تمرکز کرده است، میتواند برای طرفداران آثار نقشآفرینی دلگرمکننده باشد.
بازی Avowed در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ (۱۸ فوریه ۲۰۲۵) برای کامپیوتر، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و گیم پس عرضه میشود.