کارگردان هنری سابق God of War به ناتی داگ پیوست
براساس گزارش وبسایت Videogameschronicle، راف گراستی که به مدت ۱۰ سال بهعنوان کارگردان هنری آثار مختلف استودیوی سانتا مونیکای سونی از جمله God of War سال ۲۰۱۸ و God of War Ragnarök فعالیت کرده است، پس از جدایی از شرکت سونی در سال گذشته، یکبار دیگر به استودیوهای پلی استیشن بازمیگردد تا اینبار با استودیوی ناتی داگ همکاری کند.
گراستی در ابتدا به مدت یک سال ناظر هنری پلی استیشن بود و پس از آن به استودیو سانتا مونیکا رفت و بهعنوان طراح هنری شخصیت شروع به کار کرد. وی در ادامه بهعنوان طراح اصلی بازی God of War سال ۲۰۱۸ انتخاب شد و در توسعه دنباله آن یعنی God of War Ragnarok، نقش کارگردان هنری را بر عهده گرفت.
همانطور که اشاره شد، گراستی سال قبل از شرکت سونی جدا شد تا درکنار افرادی همچون چاکو سانی، تهیهکننده سابق بازیهای Overwatch و جوزف استیتن، از توسعه دهندگان کهنه کار بازیهای Halo، کارگردانی پروژه اورجینال و AAA استودیوی منحل شدهی نتفلیکس را برعهده بگیرد. تا زمانیکه اخیراً خبر تعطیلی این استودیو و لغو فرایند ساخت این بازی اعلام شد.
گراستی در پست جدیدی که از طریق X منتشر کرده است، ضمن تأیید بازگشت به استودیوهای زیرمجموعهی سونی اعلام کرد که «فصل جدیدی» را در تیم ناتی داگ، سازندهی آثاری همچون سری لست آو آس و آنچارتد آغاز خواهد کرد.
نیل دراکمن، رئیس استودیوی ناتی داگ در ماه جولای گفته بود که بازیهای متعددی در این استودیو در دست ساخت است که شامل چند پروژه تکنفره میشوند.
اخیراً هم شایعه شده که بازی بعدی ناتی داگ تمرکز ویژهای روی آزادی عمل بازیکنان خواهد داشت و تروی بیکر نیز مجدداً در آن نقشآفرینی خواهد کرد. این صداپیشهی باسابقه قبلاً در نقشهایی مانند جوئل از سری لست آف آس و سم دریک از مجموعه آنچارتد حضور داشته بود.
نتفلیکس چند سال گذشته را صرف استخدام تعدادی از توسعهدهندگان کهنهکار صنعت بازیهای ویدیویی برای تقویت این استودیو کرده بود تا روی یک بازی AAA اورجینال و مولتیپلتفرم کار کنند. استودیو تیم بلو در اکتبر ۲۰۲۲ تاسیس شد و نتفلکیس چاکو سانی، تهیهکننده اجرایی سابق سری Overwatch را برای مدیریت آن برگزید. در ادامه جوزف استیتن، توسعهدهنده کهنهکار سری Halo در آوریل ۲۰۲۳ به این استودیو پیوست.
در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.