خالق Beyond Good & Evil به مشکلات ساخت نسخه دوم اشاره می‌کند

سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
کانسپت‌آرت‌های بازی Beyond Good & Evil 2
خالق Beyond Good & Evil از مشکلات ساخت نسخه دوم این مجموعه پرده برداشت.
تبلیغات

میشل آنسل، خالق بازی‌های Rayman و Beyond Good & Evil، در مصاحبه‌ای جدید به مشکلات ساخت Beyond Good & Evil 2 اشاره کرده و این مشکلات را ناشی از اختلافات مدیریتی دانسته است. بازی مذکور اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ معرفی شد؛ اما با وجود رونمایی دوباره در سال ۲۰۱۷، هنوز هیچ نشانه‌ای از عرضه قریب‌الوقوع آن دیده نمی‌شود.

آنسل در سال ۲۰۲۰ یوبیسافت را ترک کرد. او در آن زمان گفت که می‌خواهد به طور کامل از صنعت بازی‌های ویدیویی کناره‌گیری کرده و روی حرفه‌ای جدید در حوزه حیات‌وحش تمرکز کند. اکنون در مصاحبه‌ای با Superpouvoir، آنسل دیدگاه خود را درباره مشکلات توسعه Beyond Good & Evil 2 به اشتراک گذاشته است و ادعا می‌کند که اختلافات بین مدیران، مهم‌ترین مشکل پروژه بوده است.

او در این‌باره توضیح می‌دهد: «در برخی پروژه‌ها، چالش‌های بزرگی برای خود تعیین می‌کنیم و تیم‌هایی پر از اشتیاق را گرد هم می‌آوریم؛ اما نمی‌دانیم مسیر پیش‌رو چقدر طولانی و پیچیده خواهد بود. اشتیاق انرژی فوق‌العاده‌ای است؛ اما می‌تواند منجر به تنش بین علاقه‌مندان شود. در Beyond Good & Evil 2 مشکلات زیادی بین مدیران وجود داشت.

مدیر هنری می‌خواست همه چیز را بارها و بارها بازسازی کند؛ کارگردان می‌خواست یک بازی با دانجن‌های تولیدشده به‌صورت خودکار بسازد و من نیز رویای یک ماجراجویی فضایی را در سر داشتم. ما به سادگی نمی‌توانستیم به توافق برسیم و کارگردان بازی پروژه را به سمت دیگری هدایت کرد.

در این شرایط تیم‌ها سردرگم می‌شوند و نمی‌دانند چه کسی مسئول است و چه کسی تصمیم‌ها را می‌گیرد. تولیدکننده باید به پروژه نظم بدهد؛ اما این اتفاق نیفتاد. یوس گیلموت حتی مجبور شد به مون‌پلیه بیاید تا اوضاع را سر و سامان دهد؛ اما این کافی نبود و کارگردان به اصرارهای خود ادامه داد.

در گزارش روزنامه لیبراسیون، من به عنوان تنها مقصر این مشکلات شناخته شدم و اظهارات بی‌اساس این روزنامه داشت من را خفه می‌کرد. Beyond Good & Evil 2 تنها بازی‌ای است که فکر می‌کنم در تصمیمات پیرامون آن نقشی نداشته‌ام و حاضرم این موضوع را به هر منتقدی اثبات کنم.

مشکلات این بازی صرفا به دلیل اختلاف میان مدیران مشتاقی بود که نمی‌توانستند با هم کنار بیایند. فکر می‌کنم مدتی پیش این افراد کنار گذاشته شدند و پروژه با مدیران جدید به یک تعادل نسبی رسیده است. مشکلات مدیریتی برای تیم‌ها بسیار آسیب‌زا هستند و نشان می‌دهند که توسعه یک بازی ویدیوی به هیچ وجه کار آسانی نیست. با وجود تعداد زیاد افراد مغرور و چالش‌های فراوان، به وضوح فضای زیادی برای بهبود مدیریت انسانی وجود دارد.

تنها یک عامل مشکل‌زا وجود نداشت؛ بلکه مجموعه‌ای از مسائل مدیریتی حل‌نشده دست‌به‌دست هم داده بود و شامل خود من نیز می‌شد. من قسمتی از تقصیر را به گردن می‌گیرم و باید بهتر از پروژه دفاع می‌کردم؛ بیشتر حضور می‌داشتم و با کارکنان همکاری بیشتری می‌کردم.»

در سال ۲۰۲۰ یوس گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت توسعه بازی اعلام کرد که ساخت Beyond Good & Evil 2 بسیار خوب پیش می‌رود؛ اما چهار سال از آن زمان می‌گذرد و یوبیسافت هنوز خبر قابل‌توجه‌ای درباره این بازی ارائه نکرده است. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در این‌باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: VGC

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات