ساختار بازی Mafia: The Old Country مشابه دو نسخه اول مجموعه خواهد بود

شنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
چهره انزو فاوارا در بازی Mafia: The Old Country
استودیو هنگر ۱۳ ساختار بازی Mafia: The Old Country را مشابه نسخه‌های اول و دوم مجموعه طراحی کرده است.
تبلیغات

به نوشته گیمینگ‌بولت، پس از مدت‌ها انتظار طرفداران مجموعه مافیا، استودیو هنگر ۱۳ با پخش یک تریلر سینمایی جذاب و بخش‌هایی کوتاه از گیم‌پلی به رونمایی از بازی Mafia: The Old Country پرداخت. درحال‌حاضر جدیدترین نسخه مافیا برای عرضه در تابستان ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است و یک رقیب قدرتمند به‌نام Grand Theft Auto 6 را در پاییز ۲۰۲۵ پیش روی خود می‌بیند. بااینکه از زمان عرضه اولین نسخه سری مافیا همیشه مقایسه‌هایی با سری GTA شرکت راکستار گیمز در کار بوده است، استودیو هنگر ۱۳ نظر متفاوتی درباره مقایسه و رقابت بازی‌های آینده این دو مجموعه دارد.

درهمین‌راستا الکس کاکس، کارگردان بازی Mafia: The Old Country و نیک باینس، رئیس استودیو هنگر ۱۳ در مصاحبه جدیدی با IGN خاطرنشان کردند دو مجموعه Mafia و GTA متفاوت از یکدیگر بوده و بازی‌های آینده آن‌ها نیز شباهتی به یکدیگر ندارند. همچنین باینس تاکید کرد بازی Mafia: The Old Country از نظر ساختار برخلاف نسخه سوم سری، با دو بازی Mafia 1 و Mafia 2 قابل مقایسه خواهد بود.

رئیس استودیو هنگر ۱۳ توضیح داد: «من فکر می‌کنم شیوه‌ای که ما و طرفداران دو بازی Mafia 1 و Mafia 2 را توصیف می‌کنیم این است که با ماجراجویی‌های خطی روبرو می‌شویم که در دنیای اطراف بازیکن در حال رخ دادن هستند و به آن‌ها امکان می‌دهند از مسیر تعیین‌شده خارج شده و به کاوش در سایر مناطق بپردازند. بااین‌حال همچنان روایت این ماجراجویی خطی به‌گونه‌ای است که بازیکن‌ها را پای داستان نگه دارد. به‌همین دلیل من فکر می‌کنم اگر شما دو بازی اول مجموعه را به‌عنوان نقطه عطف این روش ساختاری در نظر بگیرید، نسبت‌به نسخه سوم شباهت بیشتری به رویکرد Mafia: The Old Country خواهند داشت.»

این گفته رئیس استودیو نشان می‌دهد بازی Mafia: The Old Country کاملا جهان باز نیست و ماموریت‌های آن رویکردی خطی خواهند داشت. باینس دراین‌باره افزود: «شیوه‌ای که من بازی Mafia: The Old Country را توصیف می‌کنم این است که شما قرار نیست بازی را تجربه کنید و در جهان آن به دنبال کامل کردن ماموریت‌های فرعی تمام‌نشدنی و فعالیت‌های جانبی گوناگون باشید.

ما می‌خواهیم بازیکن‌ها داستان بازی را تجربه کنند که در جهانی زیبا روایت می‌شود. حالا اگر قرار است برای تجربه داستان به مکانی بروید و مسیر را کاوش کنید، در بسیاری موارد باید جهان بازی این امکان را فراهم کند؛ چراکه در اطراف شما دنیایی زنده وجود دارد. بااین‌حال ما شما را تشویق می‌کنیم تا اتفاقات داستانی را دنبال کنید.

یکی از چیزهایی که من درباره این سبک بازی‌ها دوست دارم این است که بازیکن‌ها مشتاق کامل کردن آن‌ها هستند؛ چراکه می‌خواهند بفهمند چه اتفاقی در ادامه داستان می‌افتد. همانطورکه انتظار دارید، دوباره این روند در بازی جدید Mafia پیاده‌سازی شده است؛ زیرا ما تمایل داریم بازیکن‌ها بخواهند داستان را تا انتها دنبال کنند.»

رئیس استودیو هنگر ۱۳ اعتقاد دارد ساختار و جهان بازی Mafia: The Old Country نه «کاملا خطی» است و نه می‌توان آن را اثری «جهان باز گسترده» دانست؛ بنابراین برای درک بهتر این موضوع باید به دو بازی اول سری نگاهی داشته باشیم. باینس دراین‌باره گفت: «به‌ کار بردن اصطلاح «جهان باز» بسیار پربار است و ما بارها از خود درباره به کار بردن این کلمه پرسیده‌ایم که پاسخ آن به‌نوعی بله و خیر بوده است. امیدوارم این توضیحات به درک بهتر شما کمک کند.»

بازی Mafia: The Old Country در تابستان ۲۰۲۵ برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود. داستان این بازی به‌عنوان یک پیش‌درآمد در دهه ۱۹۰۰ سیسیل روایت می‌شود و بازیکن‌ها در آن نقش انروز فاوارا، یک کارگر مزدبگیر را به دست می‌گیرند که در جستجوی یک زندگی بهتر به خاندان مافیایی دون توریسی می‌پیوندد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات