هیدکی کامیا درباره دلایل ترک کردن استودیو پلاتینیوم گیمز صحبت کرد

سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
تصویری از هیدکی کامیا خالق بازی بایونتا
هیدکی کامیا، چهره سرشناس صنعت بازی‌سازی، اخیرا در مصاحبه‌ای به تشریح دلایل جدایی‌اش از استودیو پلاتینیوم گیمز پرداخت.
تبلیغات

به نقل از یوروگیمر، هیدکی کامیا، کارگردان مشهور بازی‌های ویدیویی و معاون ریاست سابق استودیو پلاتینوم گیمز، در مصاحبه‌ای جدید با رسانه ژاپنی دنفامینیکوگیمر اعلام کرد که ادامه همکاری او با پلاتینوم گیمز می‌توانست به مرگ روح هنری او منجر شود. کامیا که سال گذشته از این شرکت جدا شد، اکنون به همراه کانتو کویاما، از دیگر کارمندان سابق پلاتینوم گیمز، استودیوی جدیدی به نام کلاورز تاسیس کرده است.

این استودیوی تازه‌تاسیس قصد دارد دنباله‌ای برای بازی محبوب Okami بسازد؛ بازی‌ای که کامیا پیش‌تر در استودیو کلاور سابق آن را کارگردانی کرده بود. کامیا در توضیح دلایل جدایی‌اش از پلاتینوم گیمز گفت: «این نظر شخصی من است، اما احساس می‌کردم اگر به کار در آنجا ادامه دهم، روح هنری‌ام خواهد مرد. من منطق و روش کاری پلاتینوم گیمز را درک می‌کنم و خودم هم در مقام معاون ریاست شرکت بودم، اما به عنوان فردی به نام هیدکی کامیا، نمی‌توانستم این شیوه تفکر را بپذیرم.»

کامیا در پلاتینوم گیمز نقش خود را به عنوان عضله شرکت توصیف می‌کند و آتسوشی ایناکا، مدیرعامل را مغز می‌نامد. او می‌گوید: «سیگنال‌های ارسالی از مغز برای عضلات ضروری هستند و این سیگنال‌ها باید قابل اعتماد باشند. تا پیش از این، من این سیگنال‌ها را دریافت می‌کردم، به آن‌ها اعتماد داشتم و تلاش می‌کردم قدرت خود را به حداکثر برسانم، اما در مورد مسیر آینده پلاتینوم گیمز با رهبری ایناکا، دیگر نمی‌توانستم اعتماد کنم و قدرتم را به عنوان یک عضله به کار بگیرم.»

او همچنین درباره‌ی نام جدید استودیوی خود نیز توضیح داد؛ او در این رابطه گفت که نام استودیوی جدید کلاورز، به معنای دوستداران C است و چهار برگ شبدر در لوگوی آن نشان‌دهنده چهار C است. سه حرف C به معنای چالش (Challenge)، خلاقیت (Creativity) و مهارت در ساخت (Craftsmanship) هستند و حرف C چهارم برای کارمندان آزاد گذاشته شده تا خودشان آن را تعیین کنند.

در مراسم گیم اواردز امسال اعلام شد که دنباله بازی Okami در دست ساخت است. کامیا پیش‌تر در مصاحبه‌ای گفته بود که فروش نسخه اول اوکامی یک شکست بزرگ بود و اگر بازی موفقیت بیشتری کسب می‌کرد، احتمالا استودیو کلاور به کار خود ادامه می‌داد. درحال‌حاضر، جز یک تیزر، اطلاعات بیشتری از بازی جدید اوکامی منتشر نشده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات