گیم‌پلی مبارزات Cronos: The New Dawn بیشتر به سری Resident Evil شباهت دارد

پنج‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
پروتاگونیست مخوف بازی Cronos: The New Dawn
به گفته کارگردان Cronos: The New Dawn، گیم‌پلی مبارزات این بازی بیشتر مشابه سری Resident Evil خواهد بود و شباهت کمتری با Silent Hill دارد.
تبلیغات

به نوشته گیمینگ‌بولت، پس از موفقیت چشمگیر بازسازی Silent Hill 2، اکنون همه نگاه‌ها به پروژه ترسناک جدید بلوبر تیم یعنی Cronos: The New Dawn دوخته شده است. این بازی به‌عنوان آیپی جدید ترسناک-بقا و علمی-تخیلی بلوبر تیم در ماه‌های گذشته معرفی شد و برای انتشار در سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

باتوجه‌به اینکه بلوبر تیم اخیرا از ماموریت بازسازی Silent Hill 2 موفق بیرون آمد و توانست نظر طرفداران را جلب کند، بسیاری انتظار داشتند توسعه‌دهنده از این تجربه در بازی آینده خود بهره ببرد. بااین‌حال مشخص شده است که کارگردان بازی Cronos: The New Dawn نظر متفاوتی دارد.

جیسیک زایبا، کارگردان و تهیه‌کننده Cronos: The New Dawn، اعتقاد دارد که سیستم مبارزه این بازی شباهت بیشتری به مجموعه Resident Evil دارد و کمتر از سری Silent Hill الهام می‌گیرد. زایبا برای توصیف بهتر سیستم مبارزه Cronos: The New Dawn آن را با مکانیسم‌های نبرد با زامبی‌ها در سری Resident Evil به‌ویژه‌ ریمیک‌های اخیر آن مقایسه کرد و از این بازسازی‌ها به‌عنوان منبع الهامی برای بلوبر تیم یاد کرد.

زایبا دراین‌باره توضیح داد: «وقتی صحبت از مبارزه به میان می‌آید، Cronos بیشتر شبیه سری Resident Evil است و شباهت کمتری به مکانیسم‌های نبرد در مجموعه Silent Hill خواهد داشت. ریمیک‌های اخیر Resident Evil به ما نشان می‌دهند که چگونه مبارزات طراحی‌ شده قدیمی را با تکنولوژی مدرن و استانداردهای گیم‌پلی امروزی ترکیب کنیم. هر یک از این بازسازی‌ها متفاوت هستند و مکانیسم‌های مختلفی را امتحان می‌کنند؛ بنابراین ما می‌توانیم از این تجربه‌های بزرگ الهام بگیریم تا بتوانیم محصولی بسازیم که از یک جهت بازیکن‌ها با رویکردهای آن آشنا هستند و از جهت دیگر تجربه‌ای کاملا جدید و منحصربه‌فرد داشته باشند.»

باید توجه داشت که Resident Evil تنها مجموعه ترسناکی نیست که سازنده Cronos: The New Dawn در طراحی سیستم مبارزه از آن الهام گرفته است. کارگردان بازی در زمان معرفی آن تایید کرد که ویژگی‌هایی مشابه سیستم قطع عضو Dead Space و چراغ قوه Alan Wake در بازی آینده گنجانده شده‌اند.

زایبا در ادامه مصاحبه اخیر خود به دیگر زمینه‌های توسعه Cronos: The New Dawn که الهاماتی از سری Resident Evil کپکام گرفته‌اند، اشاره کرد؛ برای مثال این کارگردان در توضیح شیوه طراحی مراحل بازی Cronos توضیح داد: «می‌توانید فکر کنید در طراحی مراحل بازی از ترکیب رویکرد ریمیک‌های Resident Evil 2 و Resident Evil 4 با مجموعه Dark Souls بهره برده‌ایم. بازیکن‌ها می‌توانند انتظار مراحلی پیچیده را داشته باشند که امکان کاوش و بازگشت به عقب را فراهم می‌کنند.»

بازی Cronos: The New Dawn قرار است در سال ۲۰۲۵ برای کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات