تعداد مجوز بازیهای ویدیویی چین در سال ۲۰۲۴ رکورد زد
سانسور در چین، داستانی به قدمت تاریخ دارد و این موضوع شامل صنعت بازیهای ویدیویی نیز میشود. هر ساله تعداد کمی از آثار خارجی برای انتشار در این کشور آسیایی تأیید میشوند و اداره ملی مطبوعات و انتشارات (NPAA) با دقت بررسی میکند که کدام آثار اجازه انتشار میگیرند.
این اداره امسال بیش از ۱۴۰۰ بازی را تأیید کرده است که بالاترین تعداد در چین طی پنج سال گذشته محسوب میشود. تسهیل نظارت چین بر صدور مجوز بازیها، خبری خوشایند برای این صنعت است؛ زیرا چین دومین بازار بزرگ جهان محسوب میشود و هرچه بازیهای بیشتری دریافت کند، بهتر است.
در دسامبر ۲۰۲۴ (آذر/دی ۱۴۰۳) سازمان NPAA تعداد ۱۲۲ بازی داخلی و ۱۳ بازی خارجی را تأیید کرد که مجموع آن به ۱۴۱۶ بازی در طول سال میرسد. این رقم افزایش چشمگیری نسبت به سال ۲۰۲۳ دارد؛ زمانی که تنها ۱۰۷۵ بازی برای انتشار تجاری در چین تأیید شده بودند.
علاوه بر این در سال ۲۰۲۴ تعداد ۱۳۰۶ بازی تولید داخل و ۱۱۰ اثر خارجی، موفق به دریافت تأیید NPAA شدند. برای مقایسه، بهتر است بدانید در سال گذشته تنها ۹۷۷ بازی داخلی و ۹۸ اثر بینالمللی تأیید شده بودند که نشاندهنده یک رشد قابلتوجه در توسعه بازیهای ویدیویی در چین است.
دولت چین برای بازیهایی که به صورت تجاری در کشور عرضه میشوند، دستورالعملهای سختگیرانهای وضع کرده است. افراد زیر ۱۸ سال تنها میتوانند بین ساعت هشت تا ۹ شب در روزهای تعطیل و آخر هفتهها به تجربه بازی بپردازند. اخیرا محیط ویدیو گیم در چین بهبود زیادی یافته است؛ زیرا در سال ۲۰۲۲ تنها ۵۰۰ بازی به تایید سازمان NPAA رسیده بودند. این کاهش ناشی از محدودیتهایی بود که در گذشته توسط دولت اعمال میشد.
با عرضه موفقیتآمیز Black Myth: Wukong اولین بازی AAA چین در سال گذشته، مشخص است که چرا دومین بازار بزرگ جهان به تدریج به این صنعت گرایش پیدا کرده است. با افزایش هفت درصدی فروش بازیهای ویدیویی در کشور، آینده این صنعت در چین روشن به نظر میرسد. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در اینباره با ما به اشتراک بگذارید.
منبع: Tech4Gamers