خالق Bioshock: بازی‌های AAA نیازمند نوآوری هستند

شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
لبخند کن لوین، خالق سری بازی بایوشاک
کن لوین، خالق بازی‌های Bioshock به صحبت درباره آثار AAA پرداخته است.
تبلیغات

کن لوین، خالق افسانه‌ای بازی‌های Bioshock اکنون در حال توسعه بازی Judas است. پیش از انتشار این بازی، او بیان کرده است که اگر نوآوری در بازی‌های AAA ادامه نیابد، این دسته از بازی‌ها به‌تدریج توجه خود را از دست خواهند داد.

در سال‌های اخیر استودیوهای بازی‌سازی در ساخت بازی‌های AAA رویکرد بسیار محافظه‌کارانه‌ای را اتخاذ کرده‌اند. دلیل اصلی این موضوع بودجه‌های کلانی است که در ساخت این بازی‌ها صرف می‌شود و در صورت شکست، خسارت‌های هنگفتی به بار می‌آید.

به دلیل این رویکرد محتاطانه، بازی‌های AAA تا حدودی خسته‌کننده شده‌اند. کمبود نوآوری آنقدر برجسته شده است که بسیاری از بازیکنان به سمت بازی‌های مستقل روی آورده‌اند. در گفت‌وگویی با رسانه گیم‌اینداستریز، لوین درباره تجربیات خود پس از تعطیلی استودیوی Irrational Games در سال ۲۰۱۷ صحبت کرد؛ استودیویی که خالق بازی‌های بایوشاک بود.

اکنون استودیوی Ghost Story Games مسئول ساخت بازی Judas است که شباهت‌هایی به Bioshock دارد. او همچنین درباره چالش‌های توسعه بازی صحبت کرد و اظهار داشت که فرآیند ساخت بازی در گذشته بسیار ساده‌تر بود؛ اما اکنون با پیچیدگی‌هایی همچون نقشه‌ها، شیدرها، مدل‌های با تعداد پلی‌گان بالا و موارد دیگر روبه‌رو هستند.

کن لوین تأکید کرد که مشکل اصلی بازی‌های AAA این است که در صورت عدم نوآوری، توجه بازیکنان از دست می‌رود. بازیکنان به‌سرعت تمرکز خود را از دست می‌دهند و همین امر باعث شده است که بسیاری از استودیوها به آی‌پی‌های اصلی و شناخته‌شده خود پایبند بمانند تا ریسک را کاهش دهند.

او گفت که دنیای مارول مثال خوبی از کاهش علاقه مردم به یک محتوا در صورت نبود نوآوری است. با ساخت Judas، لوین از مجموعه بایوشاک فاصله گرفته است؛ اقدامی که ریسکی به شمار می‌رود؛ اما او امیدوار است که نتیجه دهد. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در این‌باره با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Tech4Gamers

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات