کارگردان بازی Bayonetta Origin از پلاتینیوم گیمز جدا شد
آبیبه تیناری، کارگردان بازی Bayonetta Origin که پیش از این بهعنوان طراح بازی Star Fox Guard و بازی لغوشده Scalebound در پلاتینیومگیمز فعالیت کرده بود، بنا به رزومه بهروزشده او در فضای مجازی، این استودییو را ترک کرد و رسما به استودیو Housemarque، سازنده بازی Returnal ملحق شده است.
بازی Bayonetta Origin که در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه شد، یک اسپینآف بود که به بازیکنان اجازه میداد در دنیای الهامگرفته از کتاب داستانیاش گشت و گذار کنند. این بازی در نظر داشت تا طرفداران جدیدی را از طریق گیمپلی ماجراجویی خودا به این مجموعه بازیهای اکشن جذب کند. خروج تیناری همزمان با دورهای شد که اتفاقات متعددی آینده شرکت پلاتینیوم گیمز را تهدید میکند.
هیدکی کامیا، یکی از تاثیرگذارترین کارگردان این شرکت ماه پیش اعلام کرد که پلاتینیوم گیمز را ترک کرده است و در حال راهاندازی یک استودیوی جدید با پشتیبانی شرکت کپکام است. پس از آنکه بسیاری از کارمندان این شرکت در ماه گذشته حروف PG که مخفف اسم پلاتینیوم گیمز بود را از نام حسابهای کاربری خود حذف کردند، پیشبینی میشود که احتمالا موجی از استعفا انتظار این شرکت را میکشد و آینده آن را غیرقابل پیشبینی میکند.
روز گذشته پلاتینیومگیمز بیانیهای به مناسبت ۱۵مین سالگرد مجموعه بازیهای Bayonetta منتشر کرد که در آن اعلام کرده بود شرکت به کار خود ادامه خواهد داد. آنها در این بیانیه ذکر کردند: «در آینده نیز ما به رویارویی با چالشهای جدید برای ساخت بازیهای شگفتانگیزی که طرفدارانمان را سرخوش کنند، ادامه میدهیم. ما چشمانتظار حمایتهای مستمر شما از مجموعه بایونتا و پلاتینیومگیمز هستیم!»
هیدکی کامیا نیز اخیرا در مصاحبهای دلیل خروج خود از این شرکت را اینگونه بیان کرده بود: «اگر من از شرایط پلاتینیوم راضی بودم که از آن خارج نمیشدم. عقیده دارم که یک راهی برای ساخت بازیها وجود دارد، یک فلسفه، یک ذهنیت که بازیها چگونه باید ساخته شوند. کویاما پیش من آمد و ما ذهنیت و فلسفه مشابهی درباره توسعه بازی داشتیم.»
منبع: VGC