سونی رسماً به بزرگ‌ترین سهامدار شرکت مادر فرام‌ سافتور تبدیل شد

چهارشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
سونی و شرکت مادر FromSoftware
سونی از امروز به‌عنوان بزرگ‌ترین سهامدار عمده‌ی Kadokawa Corporation، شرکت مادر استودیوی فرام سافتور شناخته می‌شود.
تبلیغات

براساس گزارش وبسایت PSU، سونی رسماً به بزرگ‌ترین سهامدار شرکت Kadokawa Corporation، صاحت امتیاز استودیوی فرام سافتور تبدیل شده است. البته که این خبر ماه گذشته به‌صورت رسمی تأیید شده بود، اما امروز این معامله شکل رسمی به خود گرفته و تمامی مراحل ثبت آن نیز انجام شده است.

Genki_JPN در توییتر گزارش داده است که این معامله به طور کامل انجام شده و حالا می‌توانیم پاسخ سؤالی بزرگی که به وجود آمده را پیدا کنیم؛ این که حالا چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا شاهد معرفی پروژه مشترکی بین سونی و فرام‌سافتور خواهیم بود؟ یا این‌که سونی بیشتر روی تجارت انیمه شرکت Kadokawa تمرکز خواهد کرد؟

شرکت کادوکاوا در زمینه انتشار انیمه بسیار پرکار است و سونی هم مالک پلتفرم‌های استریم انیمه کرانچی‌رول و فانیمیشن است. کادوکاوا علاوه‌بر استودیو فرام‌سافتور، مالک استودیو Spike Chunsoft سازنده بازی Danganronpa، استودیو Acquire، سازنده بازی Octopath Traveler و همچنین استودیو Gotcha Gotcha Games، تولیدکننده بازی‌های ژانر نقش‌آفرینی و پیکسلی است.

البته که ممکن است تا زمان مشخص شدن پاسخ این سؤال مدتی طول بکشد، اما می‌توان سال ۲۰۲۵ را سال مهمی در معرفی پروژه مشترک طرفین این معامله دانست. کادوکاوا با در اختیار داشتن ۷۰ درصد از کل سهام استودیو فرام‌سافتور، بزرگترین سهام‌دار این استودیو به‌حساب می‌آید. سونی درحال حاضر مالک حدود ۱۴ درصد از سهام این استودیو و شرکت تنسنت نیز ۱۶ درصد دیگر را در اختیار دارد.

فرام‌سافتور هنوز بازی بعدی خود پس از الدن رینگ را معرفی نکرده است. سونی در سالی که گذشت در بخش گیمینگ خود با مشکلات متعددی مانند تعدیل گسترده نیرو و تعطیلی استودیوهای مختلف بازی‌سازی‌اش ازجمله استودیو Firewalk، سازنده بازی کنکورد، دست‌و‌پنجه نرم کرد. این شرکت در بهمن ماه گذشته دور اول از تعدیل نیروهای خود را با اخراج ۹۰۰ نفر یا ۸ درصد از کل کارمندان سونی در سراسر جهان به‌پایان رساند.

این نیروها از کارمندان استودیوهای بزرگی مانند اینسامنیاک، ناتی داگ، گوریلا و Firesprite هم بودند اما بیش‌ترین ضربه را شعبه لندن استودیو پلی استیشن دریافت کرد و در معرض تعطیلی قرار گرفت. استودیو بانجی علاوه‌بر‌این موارد با کاهش بودجه به‌دلیل شکست تجاری بازی Destiny 2 نیز روبرو شد. کسی چه می‌داند، شاید این اتفاقات آغازگر مسیری است که بالاخره به یک ریمستر یا شاید هم یک دنباله از بازی Bloodborne منجر شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات