بازی FBC: Firebreak فرصتی برای خلق تجربهای جدید به استودیو رمدی میدهد
به نوشته گیمینگبولت مایک خیاط، کارگردان بازی FBC: Firebreak از شرکت رمدی اینترتینمنت در مصاحبه جدید خود درباره تصمیم سازنده به توسعه یک بازی چندنفره جدید بهجای ساخت بازیهای تکنفره داستانی که به آن شهرت دارد، به بیان مطالبی پرداخته است. این توسعهدهنده در مصاحبه خود تاکید کرد که توسعه بازی تیراندازی اولشخص و کوآپ FBC: Firebreak به رمدی فرصت میدهد تا داستانهای خود را در قالب تجربهای متفاوت و جدید روایت کند.
خیاط درباره تصمیمگیری برای چندنفره بودن بازی FBC: Firebreak گفت: «بسیاری از ویژگیهای این بازی برای قلمرو همیشگی رمدی ناشناخته هستند. ما میدانیم برای شکوفا شدن پتانسیلهایی که در این پروژه میبینیم، باید چیزهای زیادی یاد بگیریم. بااینحال انگیزه و اشتیاق زیادی برای ورود ما به این فضای جدید وجود دارد.»
کارگردان FBC: Firebreak در ادامه توضیح داد، ماهیت چندنفره بودن بازی به توسعهدهنده امکان خلق داستانسرایی بداهه و لحظهای میدهد که فقط با کمک واکنشهای بازیکنها میسر میشود و درنهایت این سبک به شکل دادن مضامین و جهان پیرامون آنها کمک میکند.
خیاط دراینباره افزود: «[در بازیهای چندنفره] نوعی جادوی بداهه وجود دارد که از به اشتراک گذاشتن دنیای بازی با دیگر بازیکنها میسر میشود؛ چراکه شخصیتهای واقعی غیرقابل پیشبینی هستند و نوعی منحصربهفرد از داستانسرایی را به دنیای بازی میآورند که ما به سادگی نمیتوانیم مشابه آن را در یک بازی تکنفره قهرمانمحور تکرار کنیم.»
کارگردان FBC: Firebreak در ادامه تاکید کرد، بااینکه همچنان توسعه بازیهای تکنفره با داستانی قدرتمند نظیر Control و Alan Wake 2 در اولویتهای رمدی باقی میمانند، ساخت بازی چندنفره جدید میتواند به استودیو برای کشف ایدههای جدید کمک کند.
خیاط در ادامه توضیح داد: «بنابراین درحالیکه توسعه تجربههای متمرکز و همهجانبه تکنفره همچنان تمرکز اصلی استودیو رمدی است، ما فکر کردیم که درنهایت زمان آن فرا رسیده تا جهان متصل رمدی (Remedy Connected Universe) را در فضاهای مشترک بیشتری گسترش دهیم و تجربهای جسورانه و جدیدی را خلق کنیم.»
بازی FBC: Firebreak در ماه اکتبر گذشته معرفی شد و همانطور که از نام آن پیداست، بازیکنها را درگیر ماجراهای جدید فدرال Bureau از سری Control میکند. بااینحال همانطورکه کارگردان بازی قبلا تایید کرده است، این بازی یک تجربه کاملا خاص و متفاوت خواهد بود و بااینکه در جهان و محیطهای بازی Control جریان دارد، یک بسته الحاقی یا دنباله برای آن به حساب نمیآید.
بازی FBC: Firebreak برای انتشار در سال ۲۰۲۵ روی کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس برنامهریزی شده است. این بازی با قیمتی متوسط روانه بازار میشود و بااینکه یک بازی سرویس زنده به شمار نمیآید، اما همچنان پشتیبانی پس از انتشار در قالب بهروزرسانیهای محتوایی را دریافت خواهد کرد.