انتخابهای بازیکنان در Exodus تأثیرات بلندمدتی در روایت بازی خواهند داشت
به نقل از Gamingbolt، استودیو Archetype Entertainment در جلسه پرسش و پاسخ اخیر خود، جزئیات جدیدی از بازی نقشآفرینی علمی-تخیلی Exodus را فاش کرد. جیمز اوهلن، کارگردان و چاد رابرتسون، تهیهکننده اجرایی این پروژه، اطلاعات قابل توجهی درباره روابط شخصیتها و داستان بازی ارائه دادند.
طبق گفته سازندگان، روابط بازیکنان با همتیمیهایشان نقش مهمی در بازی خواهد داشت. مأموریتهای بازی میتوانند چندین سال و حتی چند دهه طول بکشند که این مسئله بر روابط با افرادی که مدت زمان زیادی از دیدارشان میگذرد، تأثیرگذار است. اوهلن توضیح داد: «شما در سفرهای Exodus، شهر و برخی از دوستان و حتی اعضای خانواده خود را پشت سر میگذارید و درباره آنها تصمیمگیری میکنید.»
او با ارائه مثالی افزود: «همه افراد مجبور نیستند در سفر Exodus با شما همراه شوند. ممکن است برخی را پشت سر بگذارید و وقتی برمیگردید، یک یا چند دهه گذشته باشد. این انتخابها بر روابط شما با افرادی که حالا ۱۰ تا ۴۰ سال پیرتر شدهاند تأثیر خواهد گذاشت.»
این تصمیم روایی از آنجا نشأت میگیرد که داستان Exodus حول محور جستجوی بشریت برای خانهای جدید در میان ستارگان میچرخد. سفرهایی در این مقیاس عظیم قطعا چندین سال طول خواهند کشید. همچنین به دلیل سفرهای بینستارهای با سرعتهای باورنکردنی، نوعی اتساع زمان نیز در داستان بازی رخ میدهد.
رابرتسون همچنین فاش کرد که دشمنان اصلی بازی که مارا یاما نامیده میشوند، موجوداتی مرموز و ترسناک هستند. این تمدن آسمانی شرور که در تریلر اکتبر نمایش داده شد، سیاره خاصی را خانه خود نمیداند و در عوض با طبیعتی کوچنشین، در قلعههای خود در میان ستارگان سفر میکند.
بازی Exodus که اولینبار در سال ۲۰۲۳ معرفی شد، یک بازی نقشآفرینی اکشن سومشخص است که ترکیبی از اکشن سریع و اکتشاف را ارائه میدهد. درو کاربیشین، نویسنده مشهور علمی-تخیلی، مسئولیت روایت داستان را بر عهده دارد و سال گذشته در مصاحبهای اعلام کرد که انتخابها و پیامدهای بلندمدت زیادی برای تجربه بازیکنان وجود خواهد داشت.
آخرین تریلر بازی که ماه گذشته منتشر شد، نگاه دقیقتری به گیمپلی تیراندازی سومشخص آن ارائه داد. این تریلر درگیری با دشمنان مختلف را نمایش داد و همچنین نگاهی اجمالی به برخی از قابلیتهایی که بازیکنان در بازی به آنها دسترسی خواهند داشت، انداخت.
سازندگان همچنین درباره جنبههای کوچکتر بازی مانند تأثیر اتساع زمان بر بازیکنان، جزئیات شخصیت اصلی (که در بازی با نام مسافر شناخته میشود) و حتی اینکه اگر در دنیای Exodus زندگی میکردند، کدام شخصیتها را ترجیح میدهند صحبت کردند.