خرید اکتیویژن بلیزارد کمکی به سرویس گیم پس نکرده است

پنج‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
بازی های بزرگ اکتیویژن بلیزارد در پس زمینه لوگوی مایکروسافت و ایکس باکس
جدیدترین تحلیل‌ها نشان می‌دهند که خرید اکتیویژن بلیزارد هنوز انتظارات مایکروسافت را برآورده نکرده است.
تبلیغات

طبق جدیدترین تحلیل رسانه The Information، خرید بزرگ شرکت اکتیویژن بلیزارد به مبلغ ۶۹ میلیارد دلار به‌طورکلی کمکی به رشد سرویس گیم‌ پس یا تجارت گیمینگ مایکروسافت نکرده است. به بیان دیگر، مایکروسافت هنوز به رشد قابل‌توجه تجارت کسب‌و‌کار بازی‌های ویدیویی به‌خصوص سرویس گیم‌ پس که در زمان این خرید انتظارش را داشت، نرسیده است.

رسانه The Information ادعا می‌کند که مایکروسافت امیدوار بود این خرید، بازیکن‌های بیشتری را برای عضو شدن در گیم پس ترغیب کند و همچنین استودیوهای بیشتری تشویق شوند تا بازی‌های خود را روی سرویس اشتراکی ایکس باکس بیاورند. بااین‌حال منابع داخلی این شرکت گفته‌اند تاکنون چند توسعه‌دهنده به درخواست مایکروسافت جهت قرار دادن بازی‌هایشان روی سرویس گیم پس در ازای پرداخت مبلغ آن پاسخ رد داده‌اند.

همچنین دنی فیش، مدیر پورتفولیو که روی سبدهای دارایی مایکروسافت ازجمله سهام گزارش شده ۸۰۰ میلیون دلاری آن نظارت دارد، خرید اکتیویژن بلیزارد را «ناامیدکننده» توصیف کرده است.

مایکروسافت در گذشته برای رسیدن سرویس گیم پس به ۱۰۰ میلیون مشترک در سال ۲۰۳۰ هدف‌گذاری کرده بود. طبق آمار رسمی این سرویس تا فوریه ۲۰۲۴ حدود ۳۴ میلیون مشترک داشت که در میان آن‌ها افرادی قرار دارند که پس از تبدیل Xbox Live به Xbox Game Pass Core به این سرویس پیوسته بودند. بااین‌حال مایکروسافت نتوانسته در دو سال گذشته به اهداف رشد گیم پس برسد و درنهایت این موضوع به‌عنوان معیاری برای کاهش دستمزدهای تعیین‌شده توسط ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در نظر گفته شد.

درهمین‌حال مایکروسافت قیمت خدمات گیم پس را افزایش داد و سطح جدیدی به‌نام Game Pass Standard را معرفی کرد که امکان دسترسی از روز اول عرضه به بازی‌های جدید را محدود می‌کند، مگر اینکه خریداران سطح خود را به Game Pass Ultimate ارتقا دهند.

علاوه‌براین مایکروسافت انتظار داشت استودیوها و ناشران بیشتری سرورهای ابری Azure را برای بازی های خود خریداری کنند. بااین‌حال گفته می‌شود که اکتیویژن بلیزارد همچنان از سرویس‌های Google Cloud و Amazon Web برای سرورهای خود استفاده می‌کند و سرورهای داخلی را تنها برای توسعه بازی‌ها در اولویت قرار می‌دهد.

مایکروسافت قرار است در پایان ژانویه امسال گزارشی از درآمد سه‌ماهه دوم سال مالی ۲۰۲۵ را ارائه دهد. انتظار می‌رود در این جلسه جزئیاتی از رشد گیم پس و نحوه سودآوری اکتیویژن بلیزارد با مخاطبان به اشتراک گذاشته شود.

منبع: اینسایدر-گیمینگ

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات