کاوش در جهان Assassin’s Creed Shadows به دقت و تلاش بازیکن وابسته است
شرکت یوبیسافت تاکنون جزئیات زیادی از مکانیسمهای مختلف بازی Assassin’s Creed Shadows نظیر مخفیکاری، پارکور و مبارزات را با طرفداران به اشتراک گذاشته و حال روی ارائه اطلاعاتی از سیستم اکتشاف در جهان بازی تمرکز کرده است. باتوجهبه اینکه Shadows جدیدترین نسخه اصلی و نقشآفرینی سری Assassin’s Creed به شمار میآید، بازیکنها باید زمان زیادی را صرف جابجایی و کاوش در جهان گسترده آن کنند.
بااینحال در بسیاری از بازیهای جهان باز، پلیرها تنها از نقطه مبدا به سمت مقصد میروند و در این میان با محتوای مهم، هیجانانگیز یا غافلگیرکننده اندکی روبهرو میشوند. حال به نظر میرسد یوبیسافت تصمیم گرفته است تا رویکرد متفاوتی را در بازی Shadows دنبال کند.
در توضیح همین موضوع چارلز بنوا، کارگردان بازی Assassin’s Creed Shadows گفت: «ما نمیخواهیم به بازیکنها با قرار دادن انواع نماد و نشانگر در صفحه، راهنمایی بیشازحدی بدهیم؛ درعوض تمایل داریم دنیایی را خلق کنیم که در آن توجه به اطلاعات محیطی، نقشی کلیدی در کاوش ایفا کند و به نوعی پاداش تبدیل شود. این رویکرد در چارچوب بازی کردن در نقش یک شینوبی و مبارزه برای کسب اطلاعات منطقی بود. در بازی Shadows، اطلاعات همان چیز ارزشمندی است که باید به دنبال آن بگردید و آن را از طریق توجه خودتان، گوش دادن به جاسوسها یا گفتگوی NPCها به دست آورید. بهطورخلاصه ما از بازیکنها میخواهیم که تمام اسرار جالب درون بازی را از طریق جستجو و تحقیق، واکاوی اطلاعات شبکههای جاسوسی یا مشاهده جهان اطرافشان کشف کنند.»
اگر توسعهدهندگان بهخوبی از این مکانیسم در بازی Shadows استفاده کنند، احتمالا بتوان آن را از بزرگترین بهبودهای گیمپلی در سری Assassin's Creed دانست؛ چراکه مستقیما نحوه تعامل بازیکن با جهان و اتفاقات نقشه بازی را تحت تاثیر قرار میدهد. بازی Assassin's Creed Shadows برای عرضه در تاریخ ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ (۲۰ مارس ۲۰۲۵) روی کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس برنامهریزی شده است.
منبع: PSU