مدیر سابق پلی استیشن درباره‌ی اهمیت حمایت از ریمیک‌ها و ریمسترها می‌گوید

شنبه ۲۹ دی ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
بازی The Last of Us Part 2
مدیر سابق پلی استیشن درباره لزوم حمایت از ریمیک‌ها، ریمسترها و پورت کامپیوتر بازی‌های قدیمی صحبت کرد.
تبلیغات

شوهی یوشیدا، از مدیران باسابقه سونی که اخیرا پس از ۳۰ سال این شرکت را ترک کرد، در مصاحبه‌ای با پادکست Kinda Funny Gamescast درباره اهمیت حمایت از ریمیک‌ها و ریمسترهای بازی‌ها سخن گفت. به گفته او، این پروژه‌ها نقش مهمی در تأمین مالی ساخت بازی‌های جدید و انحصاری پلی استیشن 5 دارند.

به نقل از پلی‌استیشن یونیورس، یوشیدا در پاسخ به انتقادها از هرمن هالست، مدیرعامل پلی استیشن، درباره تمرکز زیاد بر ریمسترها توضیح داد که این پروژه‌ها توسط تیم‌های جداگانه و تخصصی انجام می‌شوند و تأثیری بر روند توسعه بازی‌های جدید ندارند. او تأکید کرد که ساخت ریمیک‌ها و پورت‌های کامپیوتر هزینه کمتری دارد و علاوه‌بر ایجاد درآمد اضافی، باعث جذب کاربران جدید به مجموعه‌های موفق پلی استیشن می‌شوند.

مدیر سابق بخش بازی‌های مستقل پلی استیشن با اشاره به افزایش چشم‌گیر هزینه‌های تولید بازی‌های تک‌نفره در سال‌های اخیر گفت: «امروزه ساخت بازی‌های بزرگ تک‌نفره بسیار پرهزینه شده است. به همین دلیل، استودیوها نیاز به منابع درآمد اضافی دارند که از طریق ریمسترها و پورت‌های کامپیوتری تأمین می‌شود.»

یوشیدا از طرفداران بازی‌های انحصاری پلی استیشن خواست تا از این استراتژی حمایت کنند، زیرا درآمد حاصل از آن صرف سرمایه‌گذاری در ساخت بازی‌های جدید و باکیفیت می‌شود. او همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه فاش کرد که در دوران عرضه اولیه پلی استیشن 3، تنها موفقیت بخش تلویزیون سونی بود که توانست از ورشکستگی احتمالی این شرکت جلوگیری کند.

این مدیر باتجربه صنعت بازی در پایان مصاحبه اعلام کرد که Ghost of Yotei یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۲۵ برای او است. اظهارات یوشیدا نشان می‌دهد که استراتژی فعلی سونی در زمینه ساخت ریمیک و پورت بازی‌های قدیمی، بخشی ضروری از مدل کسب‌وکار این شرکت برای حفظ توان مالی در تولید بازی‌های جدید و باکیفیت است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات