تنها ۲ درصد از تیم سازنده Battlefield جدید از توسعهدهندگان باسابقه مجموعه هستند
یکی از توسعهدهندگان سابق مجموعه تیراندازی اولشخص و محبوب Battlefield در حساب کاربری خود به جزئیات جالبی درباره تیم سازنده نسخه جدید اشاره کرده است. به گفته این شخص تقریبا ۹۸ درصد از تیمی که روی بازی Battlefield جدید کار میکنند، هیچ تجربهای در توسعه بازیهای گذشته این سری ندارند. به نظر میرسد که این وضعیت بهخاطر تجدید ساختار داخلی گسترده الکترونیک آرتز رخ داده است و دلیل آن به عدم موفقیت بازیهای قبلی Battlefield مرتبط باشد.
توسعهدهنده سابق Battlefield در ادامه نوشت: «بنابراین اگر از طرفداران مجموعه Battlefield هستید، باید سطح انتظارات خود را کنترل کنید. این یک دوره تازه برای سری خواهد بود که توسط گروهی کاملا جدید از توسعهدهندگان ساخته میشود و از یک فلسفه جدید پیروی میکند. درنهایت خوب یا بد بودن آن بستگی به دیدگاه شخصی شما دارد.»
در گذشته رهبر اصلی استودیو دایس، شرکت EA را ترک کرد و پس از آن گروهی از سازندگان کهنهکار Call of Duty به دایس پیوستند تا در بازسازی و احیای سری Battlefield برای مخاطبان مدرن مشارکت کنند. بازی جدید این مجموعه هماکنون توسط چهار استودیو دایس، ریپل افکت، کرایتریون و موتیو توسعه مییابد تا درنهایت تبدیل به یک رقیب قدرتمند برای Call of Duty شود.
علاوهبراین اطلاعات فاش شده نشان میدهند داستان بازی در زمان مدرن رخ میدهد و برای بخش چندنفره آن چند حالت محبوب کلاسیک در نظر گرفته شده است تا با بازگشت به ریشههای سری دوباره با مخاطبان ارتباط برقرار کند. همچنین ویژگیهایی نظیر پشتیبانی از ۶۴ بازیکن همزمان و تخریبهای واقعگرایانه از دیگر اهداف سازندگان هستند.
مجموعه Battlefield در سالهای اخیر به دلیل دور شدن از بسیاری ویژگیهایی که به این مجموعه تجربهای منحصربهفرد داده بودند، مورد انتقاد طرفداران قرار گرفته است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم تیم کاملا جدید میتواند سری را به روند موفق و محبوب گذشته برگرداند یا در این مسیر ناکام خواهد ماند.
منبع: Gamereactor