کارمندان استودیوهای بلوپوینت و بند همزمان با عموم مردم از لغو پروژههای خود مطلع شدند [بهروزرسانی: تکذیب شد]
بهروزرسانی: جف گراب از طریق شبکه اجتماعی ایکس این خبر را تکذیب کرد. او در این رابطه نوشت: «این اشتباه من بود. یک منبع سعی داشت بگوید که آنها بهتازگی از این موضوع مطلع شدهاند و فرصت کافی را برای آماده کردن اقدامات بعدی نداشتهاند و وقتی من سعی کردم این موضوع را به یاد بیاورم، آن را با زمانی که تیمها هنگام انتشار خبر مطلع شدند، اشتباه گرفتم. عذرخواهی میکنم.»
خبر اصلی: در تحولی غیرمنتظره در صنعت بازیهای ویدیویی، گزارشها حاکی از آن است که سونی دو پروژه بازی سرویسمحور را که در استودیوهای Bluepoint Games و Bend Studios در حال توسعه بودند، لغو کرده است. نکته قابل توجه این است که کارکنان این دو استودیو همزمان با انتشار خبر در رسانهها از لغو پروژههای خود مطلع شدند.
به نقل از VGC، جیسون شرایر، خبرنگار بلومبرگ اولینبار این خبر را منتشر و متعاقبا یک سخنگوی سونی آن را تأیید کرد. اگرچه در گزارش اولیه جزئیات دقیق این بازیها ذکر نشده بود، اما شرایر بعدا در شبکه اجتماعی بلواسکای فاش کرد که پروژه استودیو بلوپوینت یک بازی سرویسمحور در دنیای God of War بوده است.
جف گراب، روزنامهنگار صنعت بازی در آخرین برنامه ویدیویی Game Mess Mornings اطلاعات بیشتری درباره این موضوع ارائه کرد. او تأیید کرد که کارکنان هر دو استودیو بدون هیچ اطلاع قبلی و همزمان با عموم مردم از لغو پروژههایشان مطلع شدند. این وضعیت باعث شده است که کارمندان این استودیوها در شرایط نامشخصی قرار بگیرند و مجبور شوند برای پروژههای آینده خود پیشنهادهای جدیدی به سونی ارائه دهند.
گراب توضیح داد که این وضعیت با چند سال پیش کاملا متفاوت است. در گذشته ارائه یک پیشنهاد برای بازی سرویسمحور خصوصا با استفاده از مالکیت معنوی محبوبی مانند God of War، معمولا با استقبال سونی مواجه میشد و منجر به تأمین بودجه، رشد استودیو و استخدام نیروهای جدید میشد. اما اکنون شرایط تغییر کرده و مشخص نیست سونی دقیقا بهدنبال چه نوع پروژههایی است.
بااینحال سخنگوی سونی تأکید کرده است که علیرغم لغو این پروژهها، هیچ یک از استودیوها تعطیل نخواهند شد. او اظهار داشت: «بند و بلوپوینت تیمهای بسیار موفقی هستند که اعضای ارزشمند خانواده استودیوهای پلی استیشن محسوب میشوند و ما در حال همکاری نزدیک با هر استودیو برای تعیین پروژههای بعدی آنها هستیم.»
این تصمیم سونی در راستای بازنگری اخیر این شرکت در استراتژی بازیهای سرویسمحور خود صورت گرفته است. صنعت بازیهای ویدیویی در سالهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر تعداد بازیهای سرویسمحور بوده، اما موفقیت در این حوزه همواره تضمین شده نیست. تصمیم سونی برای لغو این پروژهها میتواند نشاندهنده تغییر رویکرد این شرکت در قبال بازیهای سرویسمحور و بازگشت به تمرکز بیشتر بر روی بازیهای تکنفره داستانمحور باشد که پلی استیشن با آنها شناخته میشود.