فروش نسخه iOS بازی Resident Evil 2 بسیار ضعیف بوده است
دادههای اخیر از عملکرد ضعیف ریمیک بازی Resident Evil 2 روی دستگاههای iOS خبر میدهند. براساس گزارشی از MobileGamer.biz، این بازی از زمان عرضه در تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۹ آذر ۱۴۰۲) تاکنون تنها حدود ۱۰۰ هزار دلار درآمد از خریدهای درونبرنامهای کسب کرده است.
تقریباً ۹ هزار و ۵۰۰ کاربر این بازی را خریداری کردهاند. این اثر ابتدا با تخفیف ۱۰ دلاری عرضه شد و قیمت آن سپس به ۴۰ دلار افزایش یافت که تنها هفت هزار دلار درآمد اضافی را از آن کپکام کرد.
این اولینباری نیست که شرکت کپکام در عرضه بازیهای خود روی iOS با مشکل مواجه میشود. نسخه iOS بازی Resident Evil 7: Biohazard نیز در سال ۲۰۲۴ عملکرد ضعیفی داشت و با کمتر از ۸۳ هزار دانلود و تنها دو هزار نسخه فروش همراه بود.
گزارشها نشان میدهند که دیگر ناشران بزرگ نیز با چالشهایی در این بازار مواجه بودهاند. بازی Assassin’s Creed Mirage از شرکت یوبیسافت روی iOS توانست حدود ۴۹۶ هزار دلار درآمد داشته باشد که برای یک بازی AAA نتیجه قابلقبولی نیست.
بسیاری از کاربران iOS قادر به اجرای بازیهای سنگین نیستند؛ چرا که این آثار عمدتا برای دستگاههای پیشرفته طراحی شدهاند. بازار موبایل بهطور کلی به بازیهای رایگان با خریدهای درونبرنامهای عادت کرده است و پرداخت ۴۰ دلار برای یک اثر ممکن است مورد استقبال قرار نگیرد.
بهنظر میرسد که این بازیها بیشتر برای نمایش قابلیتهای سختافزاری دستگاههای پیشرفته اپل عرضه شدهاند تا جذب گسترده مخاطبان. تاکنون هیچ یک از شرکتهای کپکام یا اپل در مورد عملکرد تجاری این بازیها اظهار نظری نکردهاند. لطفا برای دریافت اطلاعات رسمی و تکمیلی در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در اینباره با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: GamingBolt