تریلر Chernobylite 2 نگاهی به داستان و زاویه دوربین اول شخص بازی دارد

جمعه ۵ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
ماجراجویی قهرمان بازی Chernobylite 2: Exclusion Zone در چرنوبیل
جدیدترین تریلر Chernobylite 2: Exclusion Zone به حالت اول‌شخص و داستان بازی اختصاص دارد.
تبلیغات

به‌منظور جشن گرفتن موفقیت اخیر خود در کمپین کیک‌استارتر، استودیوی فارم ۵۱ تریلر جدیدی از بازی Chernobylite 2: Exclusion Zone را با طرفداران به اشتراک گذاشته است. این تریلر حالت دید سوم‌شخص بازی را به نمایش می‌گذارد و همچنین از حالت جدید اول‌شخص رونمایی می‌کند.

این ویدیو شامل صحبت‌های وجیچ پازدور، کارگردان خلاق و تعدادی دیگر از اعضای تیم توسعه بازی است. آن‌ها از جامعه هواداران بازی به دلیل کمک به تأمین بودجه این پروژه تنها در سه روز اول کمپین کیک‌استارتر تشکر می‌کنند. وجیچ پازدور در این ویدیو گفت: «کمپین ما تنها در سه روز تأمین مالی شد و اینکه این تعداد از شما به ما پیوستید، فوق‌العاده است. از تمام تیم تشکر ویژه دارم.»

تریلر به معرفی حالت اول‌شخص جدید می‌پردازد که برای بازی در حال توسعه است. این تریلر علاوه‌بر نمایش مبارزات، نگاهی اجمالی به برخی از مناطق مختلف قابل اکتشاف در بازی ارائه می‌دهد. سونیا فورگالسکا، طراح روایت بازی در ادامه به داستان Chernobylite 2: Exclusion Zone می‌پردازد.

فورگالسکا توضیح می‌دهد: «بازی ما سه شخصیت اصلی دارد. اولی قهرمان ما کول گری است؛ یک مزدور سابق با گذشته‌ای تاریک که به دلیل یک فاجعه بین‌بُعدی در زونا گرفتار می‌شود. دومین شخصیت چرنوبلایت است؛ یک موجود بین‌بُعدی که به شکل یک ماده سبز کریستالی ظاهر می‌شود.

این موجود نه تنها بزرگ‌ترین منبع تابش در جهان به شمار می‌رود، بلکه یک نیروی آگاه و شرور است و قصد دارد کنترل تمام سیارات موجود در کیهان را به دست بگیرد. سومین شخصیت داستان، خود منطقه ممنوعه است. مکانی که در آن هر اشتباه ممکن است به قیمت جانتان تمام شود و در عین حال تمام چیزهایی که برای آزادی نیاز دارید را در آن پیدا خواهید کرد.»

آرتور کوزما، برنامه‌نویس و انیماتور ارشد درباره اضافه شدن حالت اول‌شخص و دلایل طراحی حالت سوم‌شخص برای مبارزات صحبت می‌کند. بازی در ابتدا تنها با زاویه دید سوم‌شخص طراحی شد تا بازیکنان گزینه‌های بیشتری برای مقابله با دشمنان داشته باشند؛ نه فقط استفاده از سلاح‌های گرم. به گفته او دید سوم‌شخص برای جنبه‌هایی مانند مبارزات تن‌به‌تن بسیار مناسب‌تر است.

کوزما می‌گوید: «ما می‌خواستیم گزینه‌های بیشتری برای گیم‌پلی ارائه دهیم؛ از جمله آزادی بیشتر برای خلق شخصیت و داستان منحصربه‌فرد خودتان. بنابراین یک سیستم توسعه شخصیت گسترده و گزینه‌های متنوع برای مبارزه با دشمنان اضافه کردیم. از آنجا که دیگر تنها از سلاح‌های گرم استفاده نمی‌کنیم و سلاح‌های سرد و ابزارهای انرژی چرنوبلایت را نیز در مبارزات داریم، به دنبال راه‌حل‌های متعددی بودیم تا تجربه بهتری را برای بازیکنان فراهم کنیم.»

پخش از رسانه

آرتور فویچیک، کارگردان بازی درباره چالش‌های اضافه کردن دوربین اول‌شخص صحبت کرد. او توضیح می‌دهد که این کار تنها به تغییر موقعیت دوربین در موتور بازی محدود نمی‌شود. فویچیک گفت: «اضافه کردن مبارزات اول‌شخص در Chernobylite 2: Exclusion Zone نیازمند تغییرات اساسی در سیستم انیمیشن، رابط کاربری بازی، توازن سختی و عملکرد دوربین مجازی است. علاوه بر این لازم است انیمیشن‌های منحصربه‌فردی برای هر یک از ۱۰ها سلاح و ضمائم آن‌ها اضافه شود.»

پازدور در پایان افزود: «قبل از آغاز کمپین کیک‌استارتر، نمونه‌های اولیه‌ای از مبارزات اول‌شخص را توسعه دادیم و اطمینان حاصل کردیم که می‌توانیم چنین تغییرات بزرگی را در این مرحله از پروژه اعمال کنیم. با کمک این کمپین می‌توانیم اثری غنی‌تر، بهتر و مطابق با نظرات شما ارائه دهیم.»

Chernobylite 2: Exclusion Zone که مدت‌ها پیش معرفی شده بود، آخرین‌بار در اکتبر ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳) تریلری دریافت کرد که گیم‌پلی و برخی از دشمنان بازی را نشان می‌داد. این اثر هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد، اما قرار است امسال برای کامپیوتر و کنسول‌ها عرضه شود. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در این‌باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBolt

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات