بازی Dishonored 2 ممکن بود باعث تعطیلی آرکین لیون شود
در جدیدترین اخبار گیمینگبولت میخوانیم اخیرا ژولین اِوِیله، طراح سابق آرکین لیون، درباره تاثیر بازی تحسینشده Dishonored 2 در آینده استودیو صحبت کرده است. این توسعهدهنده سابق در نکتهای جالب توجه اعتراف کرد که اگر استودیو آرکین سابقه درخشانی در زمینه طراحی خلاقانه بازیها نداشت، احتمالا نمیتوانست از عدم موفقیت تجاری بازی Dishonored 2 جان سالم به در برد. اویله در ادامه درباره هزینه بالای توسعه Dishonored 2 و تاثیر شهرت جهانی آرکین در نجاتش پس از فروش کمتر از انتظار بازی به توضیح مطالبی پرداخت.
این طراح صحبتهای خود را با گفتن این نکته جالب که هزینه ساخت Dishonored 2 از بازی اکشن نقشآفرینی جهان باز و عظیم بتسدا یعنی The Elder Scrolls 5: Skyrim بیشتر بوده است، شروع کرد: «این موضوع کمی عجیب و غریب به نظر میرسید. فکر کنید که بتسدا وقتی به آمار و ارقام نگاه میکرد، میدید که بازی Skyrim بااینکه هزینه ساخت کمتری داشته اما خیلی بیشتر از Dishonored 2 فروخته است؛ بنابراین آنها شروع به بررسی و پرسش کردند.
باتوجهبه هزینه تولید و میزان درآمد دو بازی منطقی بود که بپرسند چرا ما باید با آرکین ادامه دهیم؟ بااینوجود ما میدانستیم که یک سپر حمایتی قدرتمند داریم که همان سابقه درخشان آرکین در توسعه پیشرفتهترین و خلاقانهترین بازیها در میان تمام آثار تاریخ بتسدا است.»
اویله در ادامه اعتراف کرد که شهرت آرکین در توسعه بازیهای خلاقانه و باکیفیت بهنوعی باعث نجاتش شد. او همچنین توضیح داد که پس از خروج رافائل کولانتونیو که از موسسان آرکین بود، دینگا باکابا موفق شد که کنترل مدیریت استودیو را در دست بگیرد و شرایط را بهشکلی پیش ببرد تا به موفقیتهای بعدی منجر شوند.
درحالحاضر استودیو آرکین لیون از زمان انتشار Deathloop، بازی تکنفره جدیدی منتشر نکرده است. این استودیو در دسامبر ۲۰۲۳ از بازی Marvel’s Blade رونمایی کرد که هنوز جزئیات اندکی درباره آن میدانیم. تاکنون تایید شده است که بازی Marvel’s Blade با زاویه دید سومشخص توسعه مییابد و این میتواند نقطه عطف مهمی برای یک استودیو که در کارنامه گذشته خود انواع بازیهای خلاقانه و موفق اولشخص دارد، به حساب آید.