آبسیدین جهان باز نبودن بازی Avowed را تصمیمی هدفمند می‌داند

یک‌شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
مبارزه با تبر و جادو در بازی Avowed
اعضای آبسیدین نحوه طراحی جهان بازی Avowed را اقدامی هدفمند و استراتژیک توصیف کرده‌اند.
تبلیغات

بازی Avowed به‌عنوان جدیدترین انحصاری ایکس باکس و تازه‌ترین اثر اکشن و نقش‌آفرینی استودیو آبسیدین در تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ (۱۸ فوریه ۲۰۲۵) برای کامپیوتر و کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود. به‌همین‌مناسبت تیم سازنده جزئیات تازه‌ای درباره طراحی جهان بازی و نحوه پیشروی بازیکن در آن را به اشتراک گذاشته است.

توسعه‌دهندگان آبسیدین در مصاحبه اخیر خود درباره دلیل جهان باز نبودن بازی Avowed توضیح دادند که این تصمیم از ابتدای طراحی بازی گرفته شد و یک حرکت عمدی و استراتژیک برای ارائه تجربه کلی بهتر به بازیکن‌ها بوده است.

همانطورکه از قبل می‌دانیم، بازی نقش‌آفرینی جاه‌طلبانه Avowed یک تجربه جهان باز نیست و در عوض داستان آن در مجموعه‌ای از مناطق متراکم روایت می‌شود که توسط مرزهایی مشخص از یکدیگر جدا شده‌اند تا سرعت پیشروی بازیکن‌ها پایدارتر و قابل کنترل باشد.

کیت دالرهاید، طراح داستان در استودیو آبسیدین درباره طراحی جهان بازی Avowed توضیح داد: «کنترل سرعت پیشروی پلیر در بازی‌های جهان باز واقعا سخت است. شما به‌طور دقیق نمی‌دانید بازیکن کجای نقشه قرار دارد و در هر لحظه مشغول انجام چه کاری است؛ بنابراین تقسیم کردن نقشه به چند منطقه که بازیکن به ترتیب وارد آن‌ها می‌شود، به ما امکان می‌دهد همواره بدانیم چه محتوایی قرار است پیش روی بازیکن قرار بگیرد. حتی اگر در منطقه‌ای مشغول تجربه فعالیت‌های جانبی شوید، باز هم ما همیشه می‌دانیم که شما در کدام قسمت از تجربه اصلی قرار دارید.»

در ادامه برتو ریدگر، کارگردان طراحی جهان بازی Avowed افزود: «من فکر می‌کنم این یک تصمیم خوب برای پیشروی است؛ ما تقریبا می‌دانیم قبل از اینکه به سمت هدف بعدی بروید، مشغول تجربه چه کاری هستید. همچنان در هر منطقه با ساختارهایی گسترده و باز روبرو می‌شوید و می‌توانید در بیشتر مکان‌های آن به انجام کار دلخواه خود بپردازید، اما نقشه مناطق مثل بازی‌های جهان باز پیوسته نیست تا امکان حضور شما در هر جایی وجود داشته باشد.»

استفاده از مناطق جداگانه و کوچکتر اما متراکم در جهان بازی Avowed به آبسیدین امکان می‌دهد روی ارائه یک تجربه غوطه‌ورکننده و انتخاب‌محور تمرکز کند. باتوجه‌به سابقه سازنده در توسعه بازی‌های نقش‌آفرینی می‌توان گفت بااینکه نقشه بازی از مناطق کوچکتر و جدا تشکیل شده است و با نقشه‌های گسترده و جهان باز سایر آثار نقش‌آفرینی که به آن عادت داریم متفاوت خواهد بود، همچنان می‌توان انتظار محتوایی غنی در جهان Avowed را داشت.

منبع: اینسایدر-گیمینگ

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات