سازنده بازیهای Ori: پلی استیشن استراتژی ایکس باکس را دنبال خواهد کرد
به نظر میرسد دوران جنگ کنسولی به پایان رسیده است. بهجای اینکه ایکس باکس تلاش کند با ارائه بهترین بازیها، بازیکنان بیشتری را جذب کند، این شرکت اکنون در حال ارائه بازیهای خود روی پلتفرمهای بیشتر است. بازیهایی مانند Halo ،Indiana Jones و Doom تأیید شده یا شایعات قوی مبنی بر عرضه آنها روی پلتفرمهای دیگر وجود دارد. توماس ماهلر، مدیرعامل استودیوی مون معتقد است که چنین رویکردی باید آینده صنعت ویدیو گیم را شکل دهد.
توماس ماهلر در پستی توضیح داد که استودیوی مون بازی جدید خود، No Rest for the Wicked را با همکاری ایکس باکس توسعه نداده است؛ زیرا این همکاری میتوانست باعث محدود شدن دسترسی به بازی شود. او در طی سالها به این نتیجه رسیده که وجود مرزبندیهای کنسولی اساسا بیمعنی است. ماهلر به وسیله توییتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
«کنسولهای ایکس باکس و پلی استیشن امروزه از سختافزار مشابهی استفاده میکنند؛ بنابراین انتقال بازی از یک پلتفرم به دیگری چندان پیچیده نیست. حتی کنترلرهای آنها تقریبا مشابه هستند و پشتیبانی نکردن از این دستگاهها هیچ منطقی ندارد؛ چون بخش بزرگی از مخاطبان بالقوه خود را از دست میدهید. کنسولها در دو دهه گذشته همچنان در همان بازه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون بازیکن گیر کردهاند. اگر بخواهیم صنعت بازی رشد کند، باید دسترسی به محتوا برای همه آسانتر شود.»
ماهلر پیشبینی میکند که احتمالا سونی نیز به همین استراتژی روی خواهد آورد: «مردم باید بتوانند دستگاهی را که بیشتر دوست دارند خریداری کنند؛ اما در نهایت به تمام محتوا دسترسی داشته باشند.» او در پایان گفت که نینتندو احتمالا این رویکرد را نخواهد پذیرفت؛ زیرا آنها همیشه به سبک خود عمل کردهاند. با این حال برابری میان تیمهای آبی و سبز (اشاره به پلی استیشن و ایکس باکس) چندان بد به نظر نمیرسد. لطفا برای دریافت اطلاعات رسمی و تکمیلی در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در اینباره با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
منبع: GameReactor