اجرای بازی GTA 6 با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی کنسولها بعید به نظر میرسد
مایک یورک، انیماتور سابق شرکت راکاستار گیمز، در گفتگو با پادکست Kiwi Talkz اعلام کرد که بازی مورد انتظار Grand Theft Auto VI، حداقل در زمان عرضه اولیه، احتمالا قادر به اجرا با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی کنسولهای نسل فعلی نخواهد بود.
به نقل از پلیاستیشن یونیورس، به گفته این انیماتور باسابقه، راکاستار احتمالا هدف خود را روی دستیابی به نرخ ثابت ۳۰ فریم در ثانیه قرار خواهد داد تا اطمینان حاصل کند که تجربه بازی هرگز از این حد پایینتر نمیآید. بااینحال، یورک اشاره کرد که نسخه ارتقا یافته PS5 Pro ممکن است بتواند بازی را با ۶۰ فریم اجرا کند.
یورک توضیح داد: «فکر نمیکنم بتوانند به ۶۰ فریم در ثانیه دست پیدا کنند. به نظرم هدفگذاری آنها روی ۳۰ فریم ثابت خواهد بود - منظورم این است که نرخ فریم هرگز از این عدد پایینتر نیاید. آنها تلاش خواهند کرد تا حد امکان بازی را بهینهسازی کنند تا همیشه بالای ۳۰ فریم باقی بماند. البته ممکن است گاهی به ۴۰، ۴۱ یا ۵۲ فریم هم برسد. مطمئنم بعدا وقتی روی کامپیوتر عرضه شود، با بهینهسازیهای بیشتر و کارتهای گرافیک جدید، احتمالا میتوان آن را با ۶۰ فریم اجرا کرد.»
او همچنین افزود: «فکر نمیکنم در عرضه اولیه شاهد ۶۰ فریم باشیم، مگر اینکه از فناوریهای هوش مصنوعی برای ارتقای تصویر مانند آنچه پلی استیشن انجام میدهد استفاده شود. روی کنسول پایه PS5 بعید است شاهد ۶۰ فریم خام باشیم. شاید روی PS5 Pro امکانپذیر باشد، اما باز هم مطمئن نیستم.»
این اظهارات در حالی مطرح میشود که اخیرا استیو اوگ، صداپیشه شخصیت ترور در GTA V، ابراز علاقه کرده است که در GTA VI حضور کوتاهی داشته باشد تا شخصیت او کشته شده و مشعل را به نسل جدید منتقل کند.
بازی Grand Theft Auto VI که یکی از مورد انتظارترین بازیهای دهه اخیر محسوب میشود، قرار است در پاییز ۲۰۲۵ برای کنسولهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شود.