الکترونیک آرتز دلیل شکست Dragon Age: The Veilguard را کمبود عناصر چندنفره میداند
شرکت الکترونیک آرتز رسما ناامیدی خود را از فروش بازی Dragon Age: The Veilguard اعلام کرده است. بااینحال، شرکت ناشر دلایلی را به شکست تجاری بازی ربط داده است که احتمالا برای طرفداران قدیمی سری قابل قبول نباشد.
بازی اکشن نقشآفرینی Dragon Age: The Veilguard، یک چرخه توسعه طولانی و پرتلاطم داشت؛ بهطوریکه قبل از آخرین ریبوت توسعه، بهعنوان یک بازی سرویس زنده در حال ساخت بود. حال شرکت EA اعتقاد دارد که اگر عناصر چندنفره باکیفیت در این بازی استفاده میشدند، احتمالا در رسیدن به فروش موردانتظار شکست نمیخورد.
اندرو ویلسون، مدیرعامل EA در جلسه ارائه گزارش مالی شرکت گفت: «برای اینکه یک بازی بتواند دامنه مخاطبان خود را فراتر از طرفداران قدیمی گسترش دهد، باید مستقیما خواستههای درحال تکامل بازیکنهایی که بهطور فزاینده خواهان دنیایی مشترک و تعاملی عمیقتر با آن همراه با روایت داستانهایی باکیفیت در ژانر محبوب نقشآفرینی هستند را برآورده کند. بازی Dragon Age: The Veilguard با کیفیت بالایی عرضه شد و بازخوردهای خوبی از منتقدان و خریداران دریافت کرد، اما نتواست در بازار شدیدا رقابتی امروز بهاندازه کافی موفق ظاهر شود.»
استودیو بایوور در ژوئن ۲۰۲۳ اعلام کرد که تمام تمرکز خود را روی ساخت بازیهای تکنفره همهجانبه، احساسی و غوطهورکننده خواهد گذاشت. این تصمیم بایوور در نهایت باعث شد تا توسعه بازی Star Wars: The Old Republic به تیم Broadsword Online واگذار شود.
بایوور هماکنون توسعه بازی بعدی از سری Mass Effect را پیش میبرد که هنوز در مرحله پیشتولید است. بااینکه Mass Effect 5 بهعنوان یک پروژه تکنفره توسعه مییابد، باید منتظر بمانیم و ببینیم که شکست تجاری Dragon Age: The Veilguard چه تاثیری بر روند توسعه آن خواهد گذاشت. بااینکه درحالحاضر آمار کارکنان بایوور به کمتر از ۱۰۰ نفر کاهش یافته است، احتمال میرود که پس از وارد شدن Mass Effect آینده به مرحله کلیدی توسعه، کارکنان جدیدی استخدام شوند.
منبع: گیمینگبولت