مدیرعامل تیک‌ تو از مزایای کار با هوش مصنوعی می‌گوید

جمعه ۱۹ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
مطالعه 3 دقیقه
لوگوی تیک تو اینتراکتیو برای E3 2021
مدیرعامل شرکت تیک‌تو اینتراکتیو معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند اشتغال و بهره‌وری را افزایش دهد.
تبلیغات

استراوس زلنیک، مدیرعامل شرکت تیک‌تو اینتراکتیو معتقد است که هوش مصنوعی نه‌تنها منجر به از دست رفتن مشاغل نخواهد شد، بلکه می‌تواند به افزایش فرصت‌های شغلی نیز کمک کند. طی گفت‌وگویی با رسانه گیم‌اینداستریز از زلنیک درباره نقش هوش مصنوعی در استراتژی تیک‌تو و همچنین لزوم ایجاد محدودیت‌هایی برای محافظت از صنعت بازی‌های ویدیویی سؤال شد. او در پاسخ اظهار داشت که هوش مصنوعی تنها یک ابزار دیجیتال دیگر است و نه‌تنها باعث تعدیل نیرو نخواهد شد، بلکه می‌تواند بهره‌وری و سودآوری را افزایش دهد:

«هوش مصنوعی یک اصطلاح متناقض است؛ چنین چیزی وجود ندارد. یادگیری ماشینی؟ ماشین‌ها چیزی یاد نمی‌گیرند. این‌ها روش‌هایی هستند که ما برای توضیح چیزی که شبیه جادو به‌نظر می‌رسد، به کار می‌بریم. این‌ها فقط ابزارهای دیجیتال هستند و ما همیشه از چنین ابزارهایی استفاده کرده‌ایم. کاملا مطمئنم چیزی که امروز تحت عنوان هوش مصنوعی شناخته می‌شود، کسب‌وکار ما را کارآمدتر می‌کند و به ما کمک می‌کند کارهای بهتری انجام دهیم؛ اما باعث کاهش مشاغل نمی‌شود.

تاریخچه فناوری‌های دیجیتال نشان می‌دهد که این فناوری‌ها باعث افزایش اشتغال، افزایش بهره‌وری و رشد GDP (تولید ناخالص داخلی) می‌شوند و فکر می‌کنم همین اتفاق برای هوش مصنوعی نیز رخ خواهد داد. صنعت ویدیو گیم احتمالا یکی از پیشگامان استفاده از هوش مصنوعی خواهد بود.»

استراوس زلنیک همچنین به بحث‌های مربوط به مالکیت معنوی و حقوق کپی‌رایت در ارتباط با هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: «اگر منظور از محدودیت‌ها این است که نباید از مدل‌های زبانی متعلق به دیگران بدون اجازه استفاده کرد، بله ما چنین کاری نخواهیم کرد. علاوه‌بر‌این اگر چنین کاری را انجام دهیم نمی‌توانیم از مالکیت معنوی خودمان نیز محافظت کنیم.

بنابراین ما مراقب فناوری‌هایی هستیم که از آن‌ها استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که به حقوق معنوی دیگران احترام می‌گذارند و در عین حال از دارایی‌های خودمان نیز محافظت می‌کنند. به‌جز این مورد، محدودیت خاص دیگری به ذهنم نمی‌رسد که نیاز به اجرا داشته باشد.»

استراوس زلنیک تنها مدیرعاملی نیست که به پتانسیل هوش مصنوعی در صنعت بازی‌های ویدیویی باور دارد. سال گذشته اندرو ویلسون، مدیرعامل شرکت الکترونیک آرتز درباره تأثیر متحول‌کننده هوش مصنوعی مولد بر صنعت ویدیو گیم در پنج سال آینده صحبت کرد.

او ادعا داشت که در گذشته ساخت یک استادیوم ورزشی درون بازی ممکن بود ۶ ماه طول بکشد؛ اما این زمان هم‌اکنون به ۶ هفته کاهش یافته است و در آینده می‌تواند به ۶ روز برسد. همچنین درحالی‌که FIFA 23 دارای ۱۲ انیمیشن مختلف برای حرکات بازیکنان بود، EA Sports FC 24 با کمک هوش مصنوعی توانسته است این تعداد را به ۱۲۰۰ عدد برساند.

با وجود نگرانی‌هایی که درباره تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار صنعت بازی‌سازی وجود دارد، اندرو ویلسون تأکید کرد که توسعه‌دهندگان الکترونیک آرتز به استقبال این فناوری رفته‌اند و هوش مصنوعی، زمانی که در راستای تقویت توانایی‌های توسعه‌دهندگان به‌کار رود می‌تواند اثربخش‌ترین استفاده را داشته باشد؛ نه زمانی‌که به‌عنوان جایگزینی برای نیروی انسانی استفاده شود. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در این‌باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: VGC

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات