مدیرعامل سیبر اینتراکتیو افزایش بودجه‌ی ساخت بازی‌های بزرگ را عامل اخراج‌های اخیر می‌داند

یک‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی سیبر اینتراکتیو / Saber Interactive در زمینه روشن
مدیرعامل سیبر اینتراکتیو اعتقاد دارد که بودجه‌های چند صد میلیون دلاری ساخت بازی‌های AAA، عامل اصلی اخراج‌های گسترده اخیر هستند.
تبلیغات

همانطورکه صنعت بازی‌های ویدیویی به سمت آینده پیشرفته‌تر پیش می‌رود و مخاطبان آن گسترده‌تر می‌شوند، بودجه و زمان موردنیاز برای توسعه‌ بازی‌ها به‌طور مداوم در حال افزایش است. همانطورکه به نظر می‌رسد، ادامه این روند به اتفاق‌های خوشایندی منجر نخواهد شد؛ برای مثال می‌توان دید که ساخت دنباله برخی از بازی‌ها تا چند سال طول می‌کشد و صدها دلار برای توسعه‌دهنده هزینه دارد.

درحالی‌که طولانی شدن زمان توسعه و افزایش هزینه‌ها احتمالا به هیجان طرفداران و پیش‌بینی‌های مختلف درباره موفقیت پروژه کمک می‌کنند، اما می‌توانند خطر شکست پروژه و زیان توسعه‌دهنده را بیشتر کنند. تاکنون شاهد شکست پروژه‌های چند میلیون دلاری زیادی در صنعت بازی بوده‌ایم و حال مدیرعامل سیبر اینتراکتیو درباره دلایل آن‌ها به گفتگو پرداخته است.

مت کارچ، مدیرعامل سیبر اینتراکتیو که اخیرا بازی موفق Warhammer 40000: Space Marine 2 را در دسترس بازیکن‌ها قرار داده است، در مصاحبه اخیر خود با رسانه Game File خاطرنشان کرد که مقصر اصلی اخراج‌های گسترده کارکنان در سال‌های اخیر، افزایش بی‌رویه بودجه ساخت بازی‌های بزرگ بوده است: «من فکر می‌کنم که به دوران بازی‌های AAA با بودجه‌های ۲۰۰ و ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون دلاری نزدیک شده‌ایم. به نظر من یکی از مواردی که تاثیر زیادی در از دست رفتن مشاغل داشت، بودجه‌های چند صد میلیون دلاری ساخت بازی‌ها است.»

به گفته کارچ، لزومی ندارد که بازی‌ها بودجه تولید هنگفتی داشته باشند و می‌توان تنها به یک سری موارد خاص نظیر Red Dead Redemption 2 و Cyberpunk 2077 اشاره کرد که در نهایت موفق شدند جامعه مخاطبین بزرگی برای خود پیدا کنند. بانگاهی‌به گذشته می‌توان تخمین زد که بودجه ساخت بازی‌ها در هر نسل دو تا سه برابر شده است؛ برای مثال هزینه ساخت بازی Marvel's Spider-Man سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰۰ میلیون دلار بود، اما سونی برای تولید Marvel's Spider-Man 2 که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، بیش از ۳۱۵ میلیون دلار هزینه کرده است.

درحال‌حاضر نمونه‌های زیادی از بازی‌ها با بودجه‌های چند صد میلیون دلاری وجود دارند که در نهایت به شکستی بزرگ منتهی شده‌اند؛ برای مثال گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که سونی برای توسعه بازی Concord بیش از ۴۰۰ میلیون دلار هزینه کرد که در نهایت به یکی از بزرگترین ناکامی‌های تاریخش تبدیل شد. همچنین مدیرعامل یوبیسافت در توجیه قیمت بازی Skull & Bones، آن را یک پروژه AAAA نامید، اما این بازی پس از انتشار به موفقیت چندانی دست نیافت.

منبع: Tech4gamers

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات