انتقاد خالق Gears of War از تمرکز بیش از حد روی بازی‌ های سرویس محور

یک‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۸
مطالعه 1 دقیقه
کلیف بلزینسکی / Cliff Bleszinski
خالق مجموعه Gears of War مخالف رویکرد کنونی شرکت‌های ناشر و استودیوهای بازی‌سازی است.
تبلیغات

کلیف بلزینسکی، خالق مجموعه Gears of War اخیرا نگرانی‌های جدی خود را درباره وضعیت فعلی صنعت ویدیو گیم مطرح کرده است. او به‌طور خاص از تمرکز بیش از حد روی بازی‌های سرویس‌محور (GaaS - Games as a Service) انتقاد کرده و از توسعه‌دهندگان خواسته است که فضای بیشتری برای تجربه‌های تک‌نفره در نظر بگیرند.

این بحث پس از اظهارنظر جنجالی مدیرعامل الکترونیک آرتز دوباره شدت گرفت. او ادعا کرد که شکست مالی بازی Dragon Age: The Veilguard ناشی از نبود عناصر سرویس‌محور در آن بوده است. بسیاری از بازیکنان و منتقدان این ادعا را کاملا بی‌اساس دانستند و معتقد هستند که تمرکز صرف بر GaaS می‌تواند آسیب‌های جدی به تنوع و خلاقیت در صنعت ویدیو گیم وارد کند.

در سال‌های اخیر بسیاری از ناشران بزرگ بیشتر روی بازی‌های چندنفره، آنلاین و دارای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ چرا که این مدل سودآوری بیشتری برای آن‌ها دارد. با‌این‌حال موفقیت آثار تک‌نفره‌ای مانند God of War ،The Last of Us و Elden Ring نشان داده است که هنوز هم تقاضای بالایی برای چنین بازی‌هایی وجود دارد.

آیا فکر می‌کنید که تمرکز بیش از حد روی GaaS به ضرر بازی‌های تک‌نفره تمام شده است؟ آیا توسعه‌دهندگان باید بیشتر روی بازی‌های داستان‌محور و تک‌نفره سرمایه‌گذاری کنند؟ لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در این‌باره با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GameReactor

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات