چرا دنباله بازی The Order: 1886 هرگز ساخته نشد؟
استودیو Ready At Dawn برای طرفداران پلی استیشن با کار روی مجموعه Daxter، توسعه دو بازی God of War برای PSP و عرضه بازی تیراندازی سومشخص سینمایی The Order: 1886 برای کنسول پلی استیشن 4 شناخته میشود. درحالیکه این استودیو همکاری گسترده و نزدیکی با پلی استیشن داشت، در نهایت شرکت متا آن را در سال ۲۰۲۰ خریداری و چهار سال بعد آن را تعطیل کرد.
بااینکه بازیهای God of War و Daxter این استودیو نزد بازیکنها بسیار محبوب شدند، اما بازی The Order: 1886 مانند یک تیغه دو لبه برای طرفداران عمل کرد. برخی از خریداران از کیفیت بصری واقعگرایانه و روایت سینمایی بازی حسابی لذت بردند و برخی دیگر از کوتاهی مدت زمان تجربه و نقصهای آن آزرده شدند. در ادامه بسیاری از افرادی که این بازی را تجربه کرده بودند، تمایل داشتند که فرصتی دوباره برای ساخت دنباله به آن داده شود.
بااینحال هرگز چنین اتفاقی رخ نداد و حال آندریا پسینو، یکی از بنیانگذاران استودیو Ready At Dawn، درباره علت این موضوع به گفتگو پرداخته و گفته است: «من فکر میکنم که دلیل عدم ساخت دنباله The Order: 1886 به فروش ربطی نداشت و بیشتر به نقدها و نمرات بازی مربوط میشود. سونی یک شرکت پرافتخار در صنعت بازی به حساب میآمد و حق داشت تا انتظار کسب نمرات بالایی داشته باشد. حتی اگر متای بازی به حدود ۷۰ میرسید، شاید ما شانس ساخت دنباله بازی را داشتیم. در واقع من متقاعد شدهام که اگر The Order: 1886 فقط چند امتیاز بیشتر کسب میکرد، احتمالا همه چیز خوب بود.»
با نگاهی به وبسایت متاکریتیک میبینیم که بازی The Order: 1886 بهعنوان یک انحصاری زمان عرضه پلی استیشن 4، بر اساس ۹۴ نقد به متای ۶۳ دست یافته است. طبق گفته پسینو، بازی Ready At Dawn به ۷ امتیاز بیشتر نیاز داشت تا به متاکریتیک ۷۰ برسد و شرایط برای ساخت دنباله آن بهتر پیش برود.
پسینو در ادامه خاطرنشان کرد: «یکی از مشکلات The Order: 1886 به حذف گسترده محتوا مربوط میشد. بخشهای زیادی که از نظر روایت شامل جزئیات و ظرافت بودند، از داستان نهایی حذف شدند؛ بنابراین بخش زیاد داستان از بین رفت و مواردی که قرار بود بهصورت تعاملی در بازی پیادهسازی شوند، تبدیل به صحنههای سینمایی شدند. همچنین ما به یک سال دیگر برای توسعه نیاز داشتیم. این یک واقعیت است که ما حداقل یک سال فرصت بیشتر برای تکمیل بازی میخواستیم، اما اجازه آن را به دست نیاوردیم؛ بنابراین کار ما فقط حذف محتوا شده بود.»
در حال حاضر غیرممکن است که بدانیم اگر سازنده فرصت بیشتری برای توسعه بازی The Order: 1886 داشت، چه سرنوشت متفاوتی برای آن رقم میخورد. بااینکه بازی با نقدهای منفی منتقدان بمباران شد، اما نکات مثبت آن هم در نقدها برجسته شدند. همچنین بسیاری از بررسیها، گفته پیسنو را تایید کردهاند و در آنها نیاز به فرصت بیشتر سازنده The Order: 1886 جهت توسعه بازی ذکر شده است.
درحالحاضر استودیو Ready At Dawn به خاطرهها پیوسته است و دیگر شانسی برای توسعه دنباله The Order: 1886 نخواهد داشت. بااینحال هنوز میتوان برای احتمال بازگشت پلی استیشن به سمت تولید دنباله این سری امیدوار بود.
منبع: PSU