کارگردان بازی Okami تجربه نسخه Wii آن را دوست ندارد

سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
بازی Okami
هیدکی کامیا دوست ندارد که بازیکن‌ها به تجربه پورت Wii بازی Okami بپردازند.
تبلیغات

هیدکی کامیا، کارگردان Okami به علاقه‌مندان سری توصیه کرده است که به تجربه نسخه Wii آن نپردازند. بازی تحسین‌شده Okami در ابتدا توسط استودیو Clover در سال ۲۰۰۶ برای کنسول پلی استیشن 2 ساخته شد که کامیا کارگردانی آن را برعهده داشت. در ادامه دو سال زمان کافی بود تا بازی برای کنسول نینتندو Wii پورت شود.

پورت نسخه Wii بازی Okami توسط استودیوی آمریکایی Ready at Dawn مدیریت می‌شد و برای آن مجبور بود تا برای عملکرد ویژگی‌های خاص Celestial Brush بازی که در پلی استیشن 2 با آنالوگ چپ عمل می‌کردند، به اشاره‌گر ریموت Wii متکی باشد.

اعضای استودیو Ready at Dawn قبلا در مورد چالش‌های پورت بازی Okami برای Wii و آوردن ویژگی‌های نسخه پلی استیشن 2 روی کنسول نینتندو صحبت کرده‌اند که طبق آن‌، توسعه‌دهنده در ابتدا هیچ بودجه‌ای نداشته است و به‌همین‌خاطر مجبور بوده تا پورت بازی را به شیوه مهندسی معکوس تولید و عرضه کند. حال به نظر می‌رسد که کامیا از نتایج تلاش Ready at Dawn اصلا راضی نیست.

این کارگردان اخیرا در پاسخ طرفداری درباره تجربه بازی Okami HD روی کامپیوتر یا Wii گفت که پورت Wii بازی را تجربه اصلی آن نمی‌داند: «پورت Wii، بازی اصلی نیست. من نسخه پلی استیشن 2 را ساخته‌ام. اگر می‌خواهید که Okami را تجربه کنید، بهترین گزینه نسخه HD است. شخصا دوست ندارم که شما پورت Wii را تجربه کنید.»

کامیا درحال‌حاضر با همکاری کپکام به توسعه دنباله Okami مشغول است. این کارگردان محبوب در اکبتر ۲۰۲۳ از استودیو پلاتینیوم‌گیمز جدا شد و اعلام کرد که این تصمیم را بر اساس بررسی‌ عمیق در باورهای شخصی خود گرفته است. کامیا در آن زمان تایید کرد که به توسعه بازی‌های ویدیویی ادامه خواهد داد.

منبع: VGC

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات