بیشترین استرس دوران کاری اینسامنیاک گیمز قبل از پیوستن به سونی بوده است

چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
رچت در حال سواری با یک موجود خاص در جهان سری بازی رچت و کلنک پلی استیشن سونی و استودیو اینسامنیاک گیمز
بنیان‌گذار اینسامنیاک گیمز درباره پر استرس‌ترین دوران کاری استودیو قبل از پیوستن به سونی صحبت کرده است.
تبلیغات

تد پرایس، مدیرعامل و بنیان‌گذار اینسامنیاک گیمز در مصاحبه جدید خود گفت که بیشترین استرس دوران کاری استودیو، زمانی بود که با سونی برای توسعه بازی‌ها کار نمی‌کرد. این مدیرعامل در گفتگو با Kinda Funny Games به اوایل دهه ۲۰۱۰ میلادی اشاره کرد که اینسامنیاک گیمز با شرکت‌های دیگر نظیر الکترونیک آرتز برای ساخت بازی Fuse و مایکروسافت برای توسعه بازی Sunset Overdrive همکاری می‌کرد و آن‌ را به‌عنوان پراسترس‌ترین دوران کاری استودیو توصیف کرد.

پرایس در پاسخ به سوالی درباره پر فشارترین و استرس‌زا ترین دوره کاری اینسامنیاک در دوران مدیریتش توضیح داد: «فکر می‌کنم که استرس‌زا ترین دوره کاری ما همان زمانی بود که از همکاری با سونی فاصله گرفتیم و با شرکای دیگری که رویکردهای کاملا متفاوتی نسبت به ما داشتند، کار کردیم. در آن زمان از نظر رویکرد و فلسفه‌ کاری به‌ حدی با سونی سازگار و هماهنگ شده بودیم که تطبیق پیدا کردن با سایر ناشران کمی شوکه‌کننده بود.

برای کار کردن با ناشران دیگر نیاز به تعدیل برخی رویکردها و تطابق با موارد جدید داشتیم. این مورد زمانی که می‌خواستیم بازی جدید را برای عرضه آماده کنیم، کمی تمرکز ما را بهم می‌زد. تصور من این است که برای رشد و تکامل رابطه بین توسعه‌دهنده و ناشر، زمان لازم است تا این رابطه به جایی برسد که هردو طرف احساس راحتی داشته باشند.

در آن دوره زمانی که ما با سونی همکاری نزدیکی نداشتیم، برای تشکیل یک رابطه فوق‌العاده با سایر ناشرها زمان کافی نگذاشتیم و فرصت زیادی به آن اختصاص ندادیم. بااین‌حال قبل از اینکه به سمت همکاری مجدد با سونی برگردیم، همیشه می‌دانستیم که به دنبال چه چیزی هستیم و مطمئن بودیم که سونی بهترین و سازگارترین شریکی بوده است که از ابتدا داشته‌ایم.»

استودیو اینسامنیاک گیمز با توسعه مجموعه‌های Spyro the Dragon و Ratchet & Clank کار خود را شروع کرد و بین بازیکن‌ها شناخته شد. در ادامه این توسعه‌دهنده پس از اتمام کار با مجموعه Resistance تصمیم گرفت تا کاتالوگ بازی‌های خود را متنوع‌تر کند و با الکترونیک آرتز برای توسعه بازی اکشن Fuse همکاری کرد. این استودیو در ادامه بازی Sunset Overdrive را به‌صورت انحصاری برای ایکس باکس وان توسعه داد و پس از آن برای ساخت Marvel’s Spider-Man و Ratchet & Clank: Rift Apart دوباره به سمت همکاری با سونی برگشت.

این توسعه‌دهنده خلاق و پرکار هم‌اکنون عضوی از خانواده رسمی استودیوهای پلی استیشن به حساب می‌آید و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تیم‌های فرست پارتی سونی به فعالیت می‌پردازد. اینسامنیاک گیمز اخیرا با همکاری تیم Nixxes به عرضه پورت کامپیوتر بازی Marvel’s Spider-Man 2 پرداخت و هم‌اکنون توسعه بازی Marvel’s Wolverine را پیش می‌برد.

در اوایل سال جاری، تد پرایس اعلام کرد که از مدیریت اینسامنیاک گیمز بازنشسته خواهد شد. پرایس از زمان تاسیس استودیو در سال ۱۹۹۴ تاکنون به مدیریت اینسامنیاک گیمز مشغول بوده و حال با سابقه حدود ‎ ۳۰سال ریاست، تصمیم به بازنشستگی در پایان مارس ۲۰۲۵ گرفته است.

منبع: گیمینگ‌بولت

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات