کارگردان بازی Split Fiction با استفاده از هوش مصنوعی موافق است

شنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
میو و زوئی کاراکترهای بازی Split Fiction
جوزف فارس اعتقاد دارد که توسعه‌دهندگان باید استفاده از هوش مصنوعی در تولید بازی‌های ویدیویی را جدی بگیرند.
تبلیغات

جوزف فارِس یکی از محبوبترین توسعه‌دهندگان بازی‌های کوآپ به حساب می‌آید که در گذشته با It Takes Two برنده جایزه بهترین بازی سال شد و حال تولید بازی کوآپ دیگری به نام Split Fiction را پیش می‌برد. اخیرا این کارگردان در مصاحبه خود درباره مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بازی‌های ویدیویی به ارائه مطالب جالبی پرداخته است.

فارس اعتقاد دارد، بااینکه استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند همزمان ترسناک و هیجان‌انگیز باشد، اما توسعه‌دهندگان باید به جای جبهه گرفتن در مقابل هوش مصنوعی، از آن استفاده کنند. این کارگردان باور دارد که پیشرفت‌های هوش مصنوعی می‌تواند تاثیر گسترده‌تری نسبت به فراگیری اینترنت بر جهان داشته باشد.

کارگردان Split Fiction در پاسخ به سوالی درباره تهدیدهای استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بازی‌ها گفت: «ما باید با آن سازگار شویم. اگر قرار است به بخشی از صنعت بازی تبدیل شود، باید راه‌های پیاده‌سازی آن را پیدا کنیم تا ببینیم که چگونه می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی به عرضه بازی‌های بهتر دست یافت. من می‌توانم این واقعیت را درک کنم که با گسترش هوش مصنوعی، برخی از افراد احتمالا شغل خود را از دست بدهند، اما این اتفاق برای گسترش هر فناوری جدید صدق می‌کند.»

فارس در ادامه افزود: «احتمالا چیزهای خوب و بد زیادی از هوش مصنوعی بیرون خواهند آمد، اما شما نمی‌توانید فقط چشمان خود را روی آن ببندید. من معتقدم که هوش مصنوعی در نهایت تاثیر بیشتری نسبت به اینترنت بر جهان خواهد گذاشت. هم‌اکنون زمان زیادی باقی نمانده است تا بتوانید از آن در یک توسعه واقعی استفاده کنید. این اتفاق شاید در استودیو ما رخ ندهد، اما شاید دیگران بتوانند ان را انجام دهند.»

بحث استفاده از هوش مصنوعی در سال‌های اخیر به یکی از موضوعات داغ صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شده و نگرانی‌هایی درباره تاثیر گسترش آن در از دست رفتن مشاغل یا سرقت‌های هنری شکل گرفته است.

منبع: VGC

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات