نیل دراکمن حین توسعه بازی‌ها به دنباله آن‌ها فکر نمی‌کند

سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
تقابل الی و ابی در بازی The Last of Us 2
نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us در مصاحبه اخیر خود گفت که اعتماد به نفس کافی برای ساخت دنباله‌ برای بازی‌های ناتی داگ را ندارد.
تبلیغات

نیل دراکمن، رئیس استودیو ناتی داگ که کارگردانی مجموعه The Last of Us را در کارنامه دارد، در یک گفتگو اعلام کرد که در حین توسعه بازی‌ها به ساخت دنباله‌های آن فکر نمی‌کند؛ چراکه هنوز اعتماد به نفس کافی برای انجام این کار را به‌دست نیاورده است.

دراکمن که در ساخت بازی‌هایی چون Uncharted 4: A Thief’s End و هر دو نسخه اول و دوم The Last of Us نقش داشته است، اخیرا همراه‌با کوری بالوگ، کارگردان God of War در رویداد DICE شرکت کرد و به سوالی درباره شخصیت‌پردازی کاراکترها در بازی‌های متعدد توضیح داد: «در ناتی داگ وقتی در حال ساخت یک بازی هستیم، تمام تمرکز ما را به خود اختصاص می‌دهد. من فکر می‌کنم که اگر مشغول توسعه یک بازی باشیم و در همان حال برای دنباله آن برنامه‌ریزی کنیم، باعث آشفتگی ما خواهد شد؛ بنابراین وقتی در حال توسعه The Last of Us 2 بودم، فقط به آن فکر می‌کردم.

مطمئنا در زمان توسعه بازی، هرچندوقت یکبار ایده‌ای جدید به ذهنتان می‌رسد و با خود می‌گویید که اگر فرصت انجام این کار را هم داشته باشم، نتیجه آن به کجا می‌رسد؟ بااین‌حال دیدگاه من به پروژه این است که تا کجا پیش برویم تا کار دیگری برای انجام دادن روی آن نداشته باشیم. من ایده‌ای را برای آینده نگه نمی‌دارم و اگر واقعا جالب باشد، تمام تلاشم را خواهم کرد تا آن را انجام دهم.

زمانی‌که ما Uncharted 1 را ساختیم، اصلا به سکانس قطار Uncharted 2 فکر نکرده بودیم و نمی‌دانستیم که نیتن دریک در آینده به کجا خواهد رفت تا اینکه بازی دوم را ساختیم. همین رویکرد در توسعه بازی‌های سوم و چهارم سری Uncharted هم انجام شد و ما فقط به گذشته نگاه می‌کردیم و با خود می‌گفتیم که چگونه یک بازی جدید بسازیم که تکراری نباشد؟ این شخصیت به کجا می‌تواند برود؟ چه چیز دیگری می‌تواند بار دیگر ماجراجویی‌ جدیدی را برای او شروع کند؟»

در ادامه کوری بارلوگ درباره گفته‌های دراکمن توضیح داد: «این بدون تردید یکی از ناسالم‌ترین رویکردها است؛ چراکه تلاش برای متصل‌سازی و هماهنگ کردن مراحل توسعه یک بازی، بسیار پرفشار و استرس‌زا خواهد بود. از طرفی شما چیزی حدود پنج سال را برای یک پروژه که صدها نفر درگیر توسعه آن هستند، اختصاص می‌دهید و احتمالا در ادامه باید یک گروه کاملا جدید از توسعه‌دهندگان را برای کار روی پروژه بعدی منتقل کنید. در این میان مجموعه‌‌ای از علایق به‌همراه دیدگاه‌های مخالف و موافق زیادی به وجود می‌آیند و از اوایل راه‌اندازی یک پروژه، روی شما تاثیر منفی می‌گذارند. من فکر نمی‌کنم که تمایلی برای انجام این کار داشته باشم.»

دراکمن در ادامه پیرامون توسعه بازی جدید از سری The Last of Us افزود: «من تصور می‌کنم که هنوز اعتماد به نفس کافی برای انجام این کار را ندارم. حتی اگر بدانم که این دنباله بسیار موفق خواهد بود و باید به کدام سو برود، باز هم می‌خواهم به جای فکر کردن به مسیر ۱۰ سال آینده، فقط روی پنج روز آینده‌ای که در پیش دارم تمرکز کنم.»

استودیو ناتی داگ هم‌اکنون مشغول توسعه انحصاری جدید پلی استیشن با عنوان Intergalactic: The Heretic Prophet است. بااین‌حال شایعه‌ها ادعا کرده‌اند که این استودیو از یک سال گذشته، کار روی بازی The Last of Us Part 3 را آغاز کرده است.

منبع: PSU

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات