سازندگان Marvel Rivals باوجود موفقیت چشمگیر بازی اخراج شدند

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
فستیوال بهاری بازی Marvel Rivals
بعد از گذشت دو ماه از عرضه موفقیت آمیز بازی Marvel Rivals، کارگردان و توسعه دهندگان این بازی از استودیوی NetEase اخراج شدند.
تبلیغات

NetEase با ارسال بیانیه‌ای به نشریه VGC خبر اخراجی گروهی از تیم سازندگان بازی Marvel Rivals را تأیید کرد. طبق بیانیه منتشر شده این شرکت: «ما به‌تازگی تصمیم دشواری را گرفتیم تا ساختار تیم توسعه دهندگان بازی Marvel Rivals را به‌دلایل سازمانی و بهینه‌سازی راندمان توسعه‌ی بازی دستخوش تغییراتی کنیم. این استراتژی منجر به کاهش تعداد تیم‌های طراحی‌کننده‎‌ی مستقر در سیاتل شد که بخشی از وظیفه پشتیبانی از Marvel Rivals را برعهده داشتند. ما از سخت کوشی و فداکاری کسانی که تحت تأثیر این تصمیمات قرار گرفتند قدردانی می‌کنیم و برای نقش‌آفرینی تک‌تک آن‌ها احترام زیادی قائل هستیم.»

اما پیش از تأیید این خبر تادئوس ساسر، کارگردان بازی Marvel Rivals از استودیوی کالیفرنیای NetEase در پستی که از طریق حساب کاربری خود در لینکدین منتشر کرده بود، اعلام کرد که تعداد نامشخصی از توسعه دهندگان آمریکایی این استودیو از جمله خود او از کار برکنار شدند.

او در بخشی از توضیحات خود در اینباره می‌گوید: «صنعت بازی بسیار عجیب و غیرقابل درک است. تیم بااستعداد و خوش فکر من یک مجموعه بسیار موفق به‌نام Marvel Rivals را برای NetEase به ارمغان آوردند و بعد از آن خیلی راحت از کار برکنار می‌شوند.»

ساسر تأیید می‌کند که در میان این افراد، گری مک‌گی، طراح مرحله بازی و جک باروس یکی دیگر از طراحان بازی نیز حضور دارد. آن‌ها در اینباره نوشتند: «بله، همین الان از کارم روی بازی Marvel Rivals در NetEase اخراج شدم. همکاری با هم تیمی‌های آمریکایی من افتخار بزرگی بود که در این کشتار غم‌انگیز نصیب من شد. حدس می‌زنم مهم نیست که نتیجه کار شما چقدر بزرگ باشد، در هر صورت نمی‌شد از آن جان سالم به در برد.»

باوجود این که بازی Marvel Rivals فهرست کارکنان و سازندگان بازی را نشان نمی‌دهد، می‌توان متوجه شد که این بازی توسط تیم‌هایی از توسعه دهندگان در چین و سیاتل آمریکا ساخته شده است. براساس اکانت لینکدین ساسر، تیم مستقر در سیاتل NetEase در طراحی مراحل بازی تخصص داشتند. ظاهراً رده بالاترین توسعه دهنده‌ی Marvel Rivals، کارگردان خلاق بازی به‌نام گوانجین چن است که بعضاً نام او در یادداشت توسعه دهندگان در وبسایت NetEase دیده می‌شود.

این تعدیل نیروی غیرمنتظره بعد از عرضه موفقیت‌آمیز این بازی رقم می‌خورد که در ماه دسامبر آغاز شد. تعداد بازیکنان همزمان این بازی در استیم از زمان عرضه‌ی آن همواره بالا بوده است. مت پیسکاتلا، تحلیل‌گر Circana روز سه‌شنبه گفته بود که بازی Rivals درحال‌حاضر بین پنج بازی برتر آمریکا از نظر کاربران فعال روی PS5، پی‌سی و ایکس باکس است.

بازی Marvel Rivals در زمان عرضه با فصل اول محتوای بازی کار خود را شروع کرد که ماه قبل به پایان رسید. این بازی به‌طور همزمان ۶۴۴ هزار بازیکن فعال داشت که براساس چارت استیم، این بازی را در رتبه چهاردهم بالاترین تعداد بازیکنان همزمان در تمام دوران‌ها قرار می‌دهد. این آمار حتی از بازی‌هایی مانند Apex Legends، Path of Exile 2، Helldivers 2 یا GTA 5 هم بیشتر است.

یکی از اعضای استودیوی بانجی در واکنش به این خبر نوشته که آن‌ها شنیده بودند که تعدیل نیرو در برنامه‌های NetEase برای آمریکای شمالی قرار دارد. هفته گذشته اعلام شد که NetEase از استودیوی Worlds Untold واقع در ونکوور کانادا جدا شده است. این استودیو در سال ۲۰۲۳ با مک والترز، نویسنده Mass Effect راه اندازی شده بود. علاوه‌بر‌این استودیوی Jar of Sparks در سیاتل آمریکا که در سال ۲۰۲۲ توسط جری هوک، از اعضای باسابقه ایکس باکس تاسیس شده بود نیز به همین سرنوشت دچار شد.

درحال‌حاضر استودیوهای BulletFarm که سال گذشته توسط دیوید واندرهار، طراح بازی Call of Duty: Black Ops تأسیس شد به‌همراه Anchor Point که توسط طراح بازی کنترل راه اندازی شده از جمله استودیوهای باقی مانده‎‌ی NetEase برای منطقه آمریکای شمالی هستند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات