فیل اسپنسر: گیم پس نمی‌خواهد بازیکنان را از خرید بازی منصرف کند

چهارشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
فیل اسپنسر در حال مصاحبه
فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت درباره سرویس ایکس باکس گیم پس گفته که این شرکت در تلاش نیست تا بازیکنان را از تمایل به خرید بازی‌ها دور کند.
تبلیغات

در سال‌های اخیر تمرکز اصلی مایکروسافت روی گیم پس، سرویس اشتراکی آن‌ها برای پلتفرم ایکس باکس و پی سی معطوف شده است. گیم پس امکان تجربه صدها بازی پرطرفدار، از جمله بازی‌های جدید از روز نخست عرضه را در ازای پرداخت حق اشتراک ماهیانه در اختیار بازیکنان می‌گذارد. با این‌که این رویه تاکنون ارزش خود را به اثبات رسانده است، برخی به رویکرد مایکروسافت در تمرکز روی گیم پس ایراد می‌گیرند.

چرا که بازیکنان هیچ یک از بازی‌هایی را که برای آن‌ها پول پرداخت می‌کنند تصاحب نمی‌کنند و درواقع هزینه‌های آن‌ها حفظ نمی‌شود. فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در مصاحبه اخیر خود با Xbox‌Era ضمن اذعان به این‌که بازیکنان دوست دارند تا مجموعه‌ی بزرگ‌تری از بازی‌ها را در اختیار داشته باشند، مدعی شد که مایکروسافت هیچ تلاشی در جهت دور کردن بازیکنان از خرید و تصاحب بازی‌ها و سوق دادن آن‌ها به سمت سرویس‌های اشتراکی نمی‌کند:

«من فکر می‌کنم که ما در طول نسل‌ها با حمایت از Backward Compatibility و سیاست‌های Play Anywhere به خوبی به مجموعه‌ی بازی‌های کاربران ارزش قائل شدیم و من می‌خواهم که این اتفاق ادامه دار باشد. شما می‌توانید هر بازی که در گیم پس وجود دارد را هم بخرید و هیچ تلاشی برای جلوگیری از این کار انجام نمی‌شود. ما به هیچ‌وجه مردم را برای حرکت به سمت یک مدل تجاری خاص ترغیب نمی‌کنیم. شما می‌توانید بازی‌ها را هرطور که دوست دارید تجربه کنید.

به‌هرحال طبیعی است که ما هم باید تجارت خوبی را پیاده‌سازی کنیم. بنابراین ما هم قیمت‌گذاری و کارهایی که می‌توانیم را برای جذب مخاطب به کار خواهیم گرفت، اما من می‌خواهم که بیشترین انتخاب موجود برای بازی‌هایی که داریم در اختیار بازیکنان قرار بگیرد.»

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت گیم پس در جذب کاربران، به‌دلیل سیاست‌های جدید مایکروسافت برای عرضه‌ی بزرگ‌ترین بازی‌های خود روی پلی استیشن 5 به‌وجود آمده است. به‌عنوان مثال بازی Doom: The Dark Ages که یکی از مورد انتظارترین بازی‌های پیش رو محسوب می‌شود، هم روی PS5 و هم روی ایکس باکس با قیمت ۷۰ دلار عرضه خواهد شد. اما در اگر شما یکی از کاربران ایکس باکس یا پی سی باشید، می‌توانید همین بازی را با پرداخت ۱۵ دلار حق اشتراک ماهانه گیم پس تجربه کنید.

اسپنسر در جای دیگری از این مصاحبه به تصمیم او برای عرضه‌ی تمامی بازی‌های فرست پارتی ایکس باکس روی پلی استیشن 5 اشاره دارد تا به این ترتیب عملاً انحصارگرایی را روی پلتفرم ایکس باکس به پایان برساند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: Videogameschronicle

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات