محدودیت زمانی داستان The Blood of Dawnwalker روی تجربه محتوای جانبی تاثیر دارد
کونارد توماسکوویچ، کارگردان بازی The Blood of Dawnwalker در مصاحبه جدیدی با مجله PC Gamer درباره محدودیت زمانی داستان و نحوه عملکرد آن از نظر گیمپلی گفت، بازیکنها احتمالا فرصت زیادی برای فعالیتهای جانبی خواهند داشت، اما انجام این کار ممکن است به عواقب بدی منجر شود.
داستان بازی The Blood of Dawnwalker، بازیکنها را با محدودیت زمانی ۳۰ روز و ۳۰ شب مواجه خواهد کرد. درحالیکه تایید شده است این محدودیت زمانی هماهنگ با پیشرفت بازیکن خواهد بود و بیوقفه به اتمام نخواهد رسید، بازیکنها باید مراقب نحوه گذراندن زمان خود حین تجربه محتوای جانبی یا کاوش باشند؛ چراکه با کامل شدن هر ماموریت، محدودیت زمانی درون بازی به ضربالاجل داستان نزدیکتر خواهد شد.
حال کارگردان بازی The Blood of Dawnwalker به مقایسه این محدودیت زمانی داستانی با تلاش گرالت در The Witcher 3 برای پیدا کردن سیری پرداخته است که بازیکن حین آن میتوانست با خیال راحت به تجربه بازی کارتی Gwent بپردازد: «احساس اضطرار در داستان، مهمترین چیز برای من است؛ زیرا وقتی آن را کنار سایر اجزای بازی بگذارید، واقعا نتیجه منحصر به فردی را میسازد.
برای مثال شما در بازی The Witcher 3 میدانید که جان سیری در خطر است و به کمک فوری شما نیاز دارد. بااینوجود تصمیم میگیرید تا با خیال راحت به تجربه یک دور Gwent بپردازید؛ زیرا احساس میکنید که این واقعا یک بازی است. حال اگر منبعی در داستان وجود داشته باشد که به شما احساس اضطراری بودن شرایط را بدهد و بدانید که اگر به دنبال آن نروید با اتفاقات بدی مواجه خواهید شد، آنگاه طرز فکر شما درباره وقت گذراندن برای محتوای جانبی متفاوت خواهد بود. شاید این به غوطهوری بیشتر در داستان منجر شود و احتمالا شما احساس متفاوتی از وقتگذرانی در خارج از مسیر اصلی داستان داشته باشید.»
دنیل سادووسکی، کارگردان طراحی Blood of Dawnwalker، درباره محدودیت زمانی داستان بازی توضیح داد که بازیکنها همچنان میتوانند آزادانه به کاوش در جهان بدون استرس از تمام شدن ضربالاجل داستان اصلی بپردازند، اما روایتهای جانبی همچنان بر زمان محدود و باقیمانده تاکید خواهند داشت: «ما تمایل داریم تا سیستم زمانی، بخش بزرگی از تجربه روایت باشد و تاثیر زیادی روی تمام پیامدهای اقدامات و واکنشهای بازیکن بگذارد. احتمالا این سیستم به روش جالبی کار خواهد کرد و بازیکنها را مجبور میکند تا در برخی شرایط طبق اولویت زمانی به انتخاب یا رها کردن برخی کارها بپردازند. در واقع محدودیت داستانی شما را مجبور میکند که جهت انجام کارها یا نادیده گرفتن برخی از آنها انتخاب کنید تا درنهایت شانس خود را برای شکست دادن دشمن اصلی به حداکثر برسانید. با این وجود شما همچنان میتوانید بین راههای نزدیک شدن به اهداف یا سایر چیزهایی که به یک روایت سندباکس ارتباط دارند، حق انتخاب داشته باشید.»
تیم سازنده The Blood of Dawnwalker قبلا درباره تاثیر ضربالاجل زمانی داستان اصلی روی کاوش و آزادی عمل گیمپلی گفته بود که بازیکنها نیازی به عجله ندارند؛ زیرا محدودیت زمانی سختگیرانهای در بازی اعمال نشده و بیشتر بهعنوان محرک داستان اصلی عمل خواهد کرد. این بازی هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد و تنها میدانیم که برای انتشار روی کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس برنامهریزی شده است.
منبع: گیمینگبولت