سونی به دلیل قیمت‌ بالا و غیرواقعی بازی‌ها تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

جمعه ۳ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی فروشگاه پلی استیشن
یک گروه حمایت از مصرف کنندگان در هلند، به دلیل قیمت «بالا و غیرواقعی» بازی‌های فروشگاه پلی استیشن استور به صورت رسمی از سونی به دادگاه شکایت کرده است.
تبلیغات

گروه هلندی Massaschade & Consument پرونده حقوقی جدیدی را علیه سونی تنظیم کرده است که در آن ادعا می‌شود، این شرکت در فروشگاه پلی استیشن استور به طور غیر واقعی قیمت‌ها را بالا نگه داشته و با جلوگیری از خرید دیجیتالی بازی‌های PS4 و PS5 در دیگر فروشگاه‌ها، از قدرت و جایگاه خود سوء استفاده می‌کند. این پرونده به دنبال شکایات مطرح شده در پرتغال و انگلستان ایجاد شده است و اینباره به طور ویژه به ساکنان هلند اختصاص دارد.

این پرونده قضایی که اولین بار توسط وبسایت Tweakers منتشر شده، در عنوان خود به طور واضح می‌نویسد: «شما برای خرید بازی‌های پلی استیشن بیش از حد پول پرداخت می‌کنید». آن‌ها از پرداخت هزینه‌های بیشتری تحت عنوان «مالیات سونی» می‌گویند و معتقدند که همه‌ی کاربران پلی استیشن در هلند می‌توانند به دنبال جبران خسارت باشند.

کاربران پلی استیشن در هلند می‌توانند از طریق وبسایتی که برای این منظور در نظر گرفته شده به ثبت شکایت شخصی خود در ذیل این پرونده بپردازند. تنها شروط آن هم این است که حداقل ۸ سال سن داشته و قبلا سابقه خرید از فروشگاه پلی استیشن را از تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳ داشته باشید.

سونی در سال ۲۰۲۳ نیز با یک پرونده غرامت سنگین ۵ میلیارد پوندی در انگلستان مواجه شد که به همین دلیل به وجود آمده بود. این پرونده در سال ۲۰۲۲ ایجاد شد اما تا همین چند ماه اخیر هم ادامه داشت و نتیجه آن فعلا مشخص نشده است. از سوی دیگر، تقریبا ۹ میلیون بازیکن پلی استیشن در بریتانیا شکایتی ۷.۹ میلیارد دلاری از سونی ثبت کرده‌اند که ادعا می‌کند شرکت ژاپنی از موقعیت خود در بازار سواستفاده کرده و با فروشگاه پلی استیشن، انحصار ایجاد کرده است. سونی این شکایت را که سال گذشته توسط الکس نیل مطرح شده بود، ناقص خواند. اکنون دادگاه تجدیدنظر رقابت اعلام کرده است این پرونده باید پیگیری شود.

در نهایت نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات