DOOM: The Dark Ages از بازی کلاسیک مجموعه خود الهام گرفته است

چهارشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
تقابل دووم گای با هیولاها در بازی DOOM: The Dark Ages
سازندگان بازی DOOM: The Dark Ages برای طراحی آن، به نسخه کلاسیک این مجموعه مراجعه کرده‌اند.
تبلیغات

هوگو مارتین، کارگردان بازی مورد انتظار DOOM: The Dark Ages، در مصاحبه‌ای با مجله Edge فاش کرد که تیم توسعه‌دهنده id Software برای خلق این اثر جدید، به سراغ نسخه اصلی DOOM که در سال ۱۹۹۳ منتشر شد، رفته است. مارتین این بازگشت به ریشه‌ها را به مطالعه مکرر یک نقاش از تابلوی نورمن راکول در موزه تشبیه کرده و معتقد است که با هر بار مراجعه به نسخه کلاسیک، نکات جدیدی را کشف می‌کنند.

به نقل از Gamingbolt، این بازی که قرار است در تاریخ ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) منتشر شود، تغییرات قابل توجهی را در مکانیک‌های گیم‌پلی نسبت به DOOM Eternal به همراه خواهد داشت. برخلاف Eternal که تمرکز زیادی روی حرکات عمودی داشت، The Dark Ages بیشتر به سمت نبردهای افقی گرایش پیدا کرده است. این رویکرد جدید، یادآور گیم‌پلی نسخه اصلی DOOM است که به دلیل محدودیت‌های فنی آن زمان، عمدتا در یک صفحه دوبعدی جریان داشت.

مارتین در مورد سیستم مبارزات بازی توضیح می‌دهد که چالش اصلی بازیکنان، جاخالی دادن از پرتابه‌های دشمنان خواهد بود. این پرتابه‌ها در محیط بازی جمع شده و مسیری پر پیچ و خم را ایجاد می‌کنند که بازیکن باید از میان آن‌ها عبور کند. این سیستم نیز الهام گرفته از مکانیک‌های نسخه کلاسیک است.

یکی از نوآوری‌های جالب توجه در The Dark Ages، بهره‌گیری از فضای فانتزی قرون وسطایی است که به گفته مارتین، به تیم توسعه اجازه داده تا سلاح‌های تاریک‌تر و شیطانی‌تری را طراحی کنند. بسیاری از این سلاح‌ها از ابزارهای شکنجه الهام گرفته‌اند و شامل عناصری مانند طناب، زنجیر و تیغ‌های تیز هستند.

مراحل بازی که از بزرگترین مراحلی هستند که استودیو id Software تاکنون ساخته، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یک بازیکن معمولی می‌تواند هر مرحله را در حدود یک ساعت به پایان برساند. البته برای بازیکنان کمال‌گرا که می‌خواهند تمام اسرار و آیتم‌های مخفی را کشف کنند، این زمان می‌تواند بیشتر هم باشد. مارتین تأکید می‌کند که این مدت زمان برای حفظ ریتم مناسب بازی در نظر گرفته شده است.

بازی DOOM: The Dark Ages که برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دست توسعه است، همچنین از شخصیت بتمن در کمیک‌های فرانک میلر برای طراحی Doom Slayer الهام گرفته است. این بازی با ترکیب عناصر کلاسیک سری DOOM و نوآوری‌های جدید، قصد دارد تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای طرفداران این مجموعه محبوب فراهم کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات