چرا نسخه‌های قدیمی Monster Hunter بازسازی نمی‌شوند؟

جمعه ۱۰ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
شخصیت‌های بازی Monster Hunter 4 Ultimate حین باس فایت
همزمان با انتشار آخرین نسخه Monster Hunter، سازندگان از دلایل ریمستر یا ریمیک نشدن نسخه‌های قدیمی این مجموعه گفتند.
تبلیغات

با این وجود که کپکام در ارائه‌ی ریمیک یا ریمستر برای عناوینی مانند Resident Evil و آوردن آن‌ها به پلتفرم‌های تازه‌تر، پرکار بوده است، خبری از بازسازی نسخه‌های قدیمی‌تر Monster Hunter نیست. یک روز پیش از عرضه‌ی آخرین نسخه‌ی این مجموعه، گیمینگ‌بولت گزارش داد که تهیه‌کننده‌ی مجموعه در مصاحبه‌ای از دلیل ریمیک یا ریمستر نشدن مانستر هانتر‌های قدیمی، پرده برداشته است.

ریوزو سوجیموتو، تهیه‌کننده‌ی بازی‌های Monster Hunter، درباره‌ی پیچیدگی‌های بازسازی نسخه‌های قدیمی گفت: «یکی از موانع پیش‌رو در ریمستر یا ریمیک کردن آن بازی‌ها این است که مقدم بر هر چیز دیگری، این فرنچایز همیشه یک مجموعه‌ی آنلاین با قابلیت مولتی‌پلیر بوده است. بنابراین هر نسخه از Monster Hunter بر اساس قابلیت‌های آنلاین همان نسل پایه‌گذاری و ساخته می‌شود.»

او در ادامه گفت: «حالا زیرساخت خیلی بهتری در قابلیت‌های بازی‌های آنلاین در دست داریم. تلاش برای بازگشت به نسخه‌ای از مجموعه که بر اساس قابلیت‌های اینترنت سال ۲۰۰۴ طراحی شده است و آپدیت کردن آن به طریقی که در دوران امروزی هم تجربه‌‌ای لذت‌بخش باشد، احتمالا آن بازی را انقدر دچار تغییر می‌کند که دیگر خطاب کردن آن با عنوان ریمستر یا ریمیک، بی‌معنا می‌شود. به نظرم این یکی از دلایل اساسی است که چرا غالبا به نسخه‌های جدید مجموعه فکر می‌کنیم و سراغ ریمیک‌ها نمی‌رویم.»

اولین نسخه از مجموعه‌ی Monster Hunter برای کنسول پلی‌استیشن ۲ عرضه شد و از همان موقع نهایت بهره را از قابلیت‌های آنلاین موجود برده بود. سپس با عرضه بازی‌های مختلف در انواع کنسول‌ها از جمله PSP، 3DS، Wii، Wii U و Nintendo Switch با قابلیت‌های چند نفره‌ی لوکال یا آنلاین، بازیکنان بسیاری را جذب خود کرد.

Monster Hunter Wilds، آخرین نسخه‌ی این مجموعه، از امروز (۱۰ اسفند) روی پلتفرم‌های کامپیوتر، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ قابل اجراست.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات