سازندگان Assassin’s Creed Shadows علاقهای به مکانیسم کشتن با یک ضربه ندارند
یوبیسافت قصد دارد تا با انتشار بازی Assassin’s Creed Shadows، به رویای دیرینه طرفداران برای کنترل اعضای فرقه قاتلین در ژاپن تحقق بخشد. بااینکه تاکنون رسانههای خبری و توسعهدهندگان به ارائه نمایشهای مفصل و جزئیات تازه از این بازی پرداختهاند، بازیکنها همچنان برای دریافت اخبار بیشتر هیجانزده هستند.
توسعهدهندگان تاکنون وعدههای زیادی جهت ارائه پیشرفتها و تغییرات گسترده در گیمپلی بازی Assassin’s Creed Shadows در مقایسه با آثار قبلی مجموعه دادهاند. همچنین مکانیسم موردعلاقه طرفداران یعنی قتل بیدرنگ دشمنان با یک ضربه هیدن بلید در این بازی بازگشته است، اما کارگردان بازی تمایل دارد تا بازیکنها به سبکهای دیگر روی آورند.
اگر از طرفداران مجموعه Assassin’s Creed باشید، بهخوبی میدانید که قتلهای تک ضربه از محبوبترین ویژگیهای این سری بودهاند و از اولین نسخه آن، نقش مهمی در ترور مخفیانه دشمنان ایفا کردهاند. بااینحال یوبیسافت با انتشار بازی Assassin’s Creed Origins تصمیم گرفت تا استفاده از این مکانیسم را محدودتر کند و موفقیت اجرای آن را به سیستم سطحبندی و تجهیزات گره زد.
حال چارلز بنوا، کارگردان بازی Assassin’s Creed Shadows، در مصاحبه اخیرش با IGN خاطرنشان کرد که یوبیسافت رویکرد متفاوتی برای ترور و مخفیکاری در بازی جدید سری را در پیش گرفته است. این کارگردان تأیید کرد که گزینهای برای قتل فوری همه دشمنان با یک دکمه در بازی وجود خواهد داشت، اما این روش ایدهآل سازندهها برای نزدیک شدن به دشمنان و کشتن مخفیانه آنها نیست.
در عوض، تیم سازنده میخواهد تا بازیکن با بسیاری از مکانیسمها و پرکهای عمیق بازی Assassin’s Creed Shadows تعامل بیشتری داشته باشد و آنها را برای کشتار مخفیانه دشمنان آزمایش کند؛ به عنوان مثال برخی از پرکهای بازی به تقویت قتل هوایی و بعضی دیگر به ارتقای توانایی کشتن مخفیانه در تاریکی شب اختصاص دارند.
به عقیده سازنده، چنین ترکیبهایی از مکانیسمهای گیمپلی برای تشویق بازیکنها به استفاده از محیط بر اساس تواناییهای شخصیت انتخابی و ارائه خلاقیت با مبارزههایی متنوعتر و هوشمندانهتر طراحی شدهاند. بااینحال کسانی که رویکرد بازیهای کلاسیک سری را ترجیح میدهند، همیشه گزینه فعال کردن قتلهای بیدرنگ با یک ضربه را در دسترس خواهند داشت.
بازی Assassin’s Creed Shadows پس از تاخیرهای مکرر برای عرضه در تاریخ ۳۰ اسفند ۱۴۰۳ (۲۰ مارس ۲۰۲۵) روی کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس برنامهریزی شده است.
منبع: Tech4Gamers