اشتیاق هیدکی کامیا برای احیای بازی لغو شده Scalebound
هیدکی کامیا، کارگردان مشهور بازیهای ویدیویی و یکی از بنیانگذاران سابق استودیو پلاتینیوم گیمز، بار دیگر اشتیاق خود را برای احیای بازی لغو شده Scalebound نشان داد. این کارگردان خلاق که با ساخت آثاری مانند بازی Bayonetta، بازی Devil May Cry و بازی Okami شناخته میشود، اخیرا در توییتی خطاب به فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، نوشت: «بیا انجامش بدیم، فیل!»
به نقل از VGC، استودیو Clovers Inc که کامیا پس از جدایی از پلاتینیوم گیمز تأسیس کرد، اخیرا ویدیویی را در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرده است که در آن کامیا و همکارانش در حال تماشای فوتیجهای اولیه بازی Scalebound هستند. در این ویدیو، کامیا با اشتیاق برای همکارانش توضیح میدهد که شخصیت اصلی بازی، علیرغم حضور در دنیایی فانتزی با اژدهایان، از هدفون و گوشی هوشمند استفاده میکند - مفهومی که یکی از توسعهدهندگان آن را به ژانر محبوب ایسکای در انیمه و مانگا تشبیه میکند.
بازی Scalebound که در سال ۲۰۱۳ توسط پلاتینیوم گیمز و با کارگردانی کامیا آغاز به توسعه کرد، قرار بود به عنوان یک بازی اکشن نقشآفرینی انحصاری برای ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر شود، اما در سال ۲۰۱۷، مایکروسافت به طور غیرمنتظرهای لغو این پروژه را اعلام کرد. از آن زمان تاکنون، این موضوع همواره در مصاحبهها و گفتگوهای مدیران پلاتینیوم و ایکس باکس مطرح شده است.
در اوایل سال ۲۰۲۲، کامیا اعلام کرد که علاقهمند است مذاکرات با مایکروسافت را برای احیای رسمی این پروژه آغاز کند. او در مصاحبهای با VGC تأکید کرد: «این یک شوخی نیست، من کاملا جدی هستم.» اما در اواخر سپتامبر، وقتی از فیل اسپنسر درباره احتمال احیای Scalebound پرسیده شد، او با لبخند پاسخ داد که درحالحاضر چیزی برای گفتن درباره Scalebound وجود ندارد.
کامیا که اکنون با استودیو جدید خود مشغول ساخت دنبالهای برای Okami است، همچنان امیدوار است روزی بتواند پروژه جاهطلبانه Scalebound را به سرانجام برساند. در توییت اخیر استودیو Clovers Inc نیز نقل قولی از او آمده که میگوید: «دوست دارم روزی دوباره آن را بسازم.» این اشتیاق مداوم کامیا و تمایل او برای همکاری با مایکروسافت، امیدها را برای احیای احتمالی این پروژه جذاب زنده نگه داشته است.