سگا با تمرکز بر افزایش کیفیت مجموعه‌های اصلی خود بازی‌های کمتری را روانه بازار می‌کند

پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
ماجراجویی سونیک و شدو در بازی Sonic X Shadow Generations
سگا در نظر دارد تا با سرمایه‌گذاری بیشتر روی بازی‌های سونیک، پرسونا و Like a Dragon، بازی‌های کمتر ولی پرمحتواتری را به طرفداران عرضه کند.
تبلیغات

شرکت سگا در طول سال مالی جاری خود که در تاریخ ۳۱ مارس به پایان می‌رسد، بیش از ۷ بازی کامل شامل Super Monkey Ball: Banana Rumble، بازی Metaphor: ReFantazio، بازی Sonic X Shadow Generations و Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii را به طرفداران ارائه کرده است. حالا سخنگوی این شرکت در پاسخ به سؤالی که درباره استراتژی این شرکت برای سال مالی پیش روی خود پرسیده شده است می‎‌گوید، سگا امسال بازی‌های کمتری را به بازار عرضه خواهد کرد.

مقام رسمی سگا در نشست خبری اخیر این شرکت با سهامداران در اینباره می‌گوید: «درحال حاضر استراتژی پیش روی شرکت درحال برنامه ریزی است، اما انتظار داریم که حجم عرضه‌ی بازی‌های اصطلاحا Full Game نسبت به امسال کاهش پیدا کند.»

درحال حاضر فهرست بازی‌های کامل (غیر از بازی‌های free-to-play) این شرکت که تاکنون معرفی شدند، شامل Sonic Racing: CrossWorlds، بازی Shinobi: Art of Vengeance و Project Century می‌شوند. همچنین قرار است مجموعه بازی‌های کلاسیک Virtua Fighter، سری Crazy Taxi، بازی‌های Jet Set Radio، بازی Golden Axe و Streets of Rage نیز با ارائه تجربیات جدیدی دوباره احیا شوند.

همچنین در این نشست پرسش و پاسخ از سگا درباره احتمال تصاحب استودیوهای خارجی بیشتر برای تقویت دامنه فعالیت آن‌ها سؤال شد، اما ظاهرا سگا در اینباره ترجیح می‌دهد که استودیوهایی مانند Atlus و Ryu Ga Gotoku و همچنین Sonic Team را از طریق استخدام نیروهای متخصص بیشتر و اقداماتی مانند ادغام و ترکیب تیم‌ها تقویت کند.

سگا اعلام کرد که در طول ۳ دوره‌ی سه ماهه‌ی سال مالی جاری خود که به ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۴ ختم می‌شود، نزدیک به ۲۰ میلیون بازی جدید را به فروش رسانده است که حداقل ۲ میلیون واحد از این آمار به Sonic X Shadow Generations و یک میلیون به Metaphor: ReFantazio تعلق دارد.

این شرکت همچنین در این مدت ۱۲ میلیون نسخه از بازی‌های قبلی خود مانند بازی‌های قبلی مجموعه‌ی سونیک، Persona 5 Royal و Unicorn Overlord را به فروش رسانده است. مجله فامیتسو در جدیدترین آمار خود از فروش هفتگی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای گیمینگ در بازار ژاپن منتهی به ۲۳ فوریه ۲۰۲۵، اعلام کرد که Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii در بازار ژاپن پیشتازی می‌کند. این اسپین‌آف اکشن و ماجراجویی جدید سازندگان یاکوزا در هفته گذشته بیش از ۶۸ هزار نسخه روی پلی استیشن 5 و بیش از ۳۶ هزار نسخه روی پلی استیشن 4 فروخته تا به ترتیب جایگاه‌های اول و دوم پرفروش‌ترین‌ بازی‌های دیجیتالی ژاپن در هفته گذشته را به خود اختصاص دهد.

از طرفی رئیس شرکت سگا پیش از این اعلام کرده بود که این شرکت در نظر دارد تا یک سرویس اشتراکی جدید را برای بازی‌های ویدیویی معرفی کند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع: VGC

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات