بازی Rise of the Ronin بدون حمایت پلی استیشن ساخته نمی‌شد

جمعه ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
غلبه بر دشمنی قدرتمند در بازی Rise of the Ronin
کارگردان Rise of the Ronin به نقش پررنگ پلی استیشن در شروع توسعه و ادامه پشتیبانی از آن در زمان تولید اشاره کرده است.
تبلیغات

فومیهیکو یاسودا، کارگردان بازی Rise of the Ronin و یاسوکه هایاشی، تهیه‌کننده استودیو تیم نینجا در جدیدترین مصاحبه خود تاکید کردند که دلیل اصلی انحصاری بودن این بازی به تلاش و حمایت زیاد سونی از ساخت آن مربوط می‌شود. این دو توسعه‌دهنده در مصاحبه با وب‌سایت RPG خاطرنشان کردند، درحالی‌که پلی استیشن و سونی در گذشته با انتشار و بومی‌سازی بازی‌های مجموعه Nioh، کمک زیادی به کوئی تکمو و تیم نینجا کرده بودند، اما نقش استودیوهای پلی استیشن در توسعه Rise of the Ronin پررنگ‌تر بوده است.

یاسودا در پاسخ به سوالی درباره همکاری با سونی گفت: «ما در انتشار و بومی‌سازی سری Nioh از سونی پشتیبانی زیادی دریافت کردیم. علاوه‌برآن پلی استیشن تقریبا در تمام فرایند توسعه نسخه پلی استیشن 5 با ما همکاری داشت. آن‌ها تجربه و بینش ارزشمند خود درباره جنبه‌های مختلف توسعه بازی را با ما به اشتراک گذاشتند که نه‌تنها به ارزش Rise of the Ronin اضافه کرد، بلکه فضایی برای کسب تجربه‌های کاری بیشتر را در اختیار تیم نینجا قرار داد.»

در ادامه هایاشی ضمن تشکر از سونی به خاطر حمایتش در انتشار بازی، توضیح داد که بدون پشتیبانی پلی استیشن، بازی Rise of the Ronin حتی به عنوان یک پروژه شروع نمی‌شد: «توسعه این پروژه بدون حمایت پلی استیشن آغاز نمی‌شد. ما از تیم پلی استیشن به خاطر حمایتشان در کامل کردن این چالش جدید بسیار سپاسگزاریم.»

به نظر می‌رسد با اینکه سونی در توسعه Rise of the Ronin به تیم نینجا کمک کرده، این استودیو به‌صورت غیرمستقیم هم از تجربه‌های پلی استیشن بهره برده است. درحالی‌که استودیو ساکر پانچ مستقیما در توسعه بازی Rise of the Ronin مشارکت نداشته، کارگردان بازی می‌گوید که بازی Ghost of Tsushima یکی از منابع الهام اصلی آن‌ها بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که استودیو تیم نینجا که سابقه توسعه بازی‌های خطی و مرحله‌محور Nioh را در کارنامه دارد، چگونه برای اولین بار تصمیم به ساخت یک بازی جهان باز گرفته است.

بازی Rise of the Ronin اخیرا برای کامپیوترها عرضه شد. کوئی تکمو در سال گذشته که بازی تنها روی پلی استیشن 5 در دسترس قرار داشت، اعلام کرد که به پرفروش‌ترین بازی تاریخ این شرکت تبدیل شده است.

منبع: گیمینگ‌بولت

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات