اینسامنیاک گیمز بیشتر از قبل روی بازی‌های اکشن و داستانی تمرکز می‌کند

شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
مطالعه 3 دقیقه
نمایی از بازی Ratchet & Clank Rift Apart
بنیان‌گذار اینسامنیاک گیمز تایید کرد که اعضای این استودیو تصمیم گرفته‌اند تا تمرکز بیشتری روی توسعه بازی‌های اکشن، داستانی و شخصیت‌محور داشته باشند.
تبلیغات

استودیو اینسامنیاک گیمز قبلا به سرمایه‌گذاری روی بازی‌های چندنفره نظیر Fuse پرداخته بود، اما نمی‌توان انکار کرد که قدرت و تخصص اصلی این توسعه‌دهنده در توسعه بازی‌های تک‌نفره داستانی نظیر مجموعه‌های Ratchet & Clank و Marvel’s Spider-Man است. با نگاهی به تاریخچه فعالیت این استودیو می‌بینیم که چند بازی اخیر آن‌ها همگی تک نفره بوده‌اند و بازی در حال توسعه آن‌ها یعنی Marvel's Wolverine هم یک تجربه تک‌نفره، داستانی و قهرمان‌محور خواهد بود.

حال به نظر می‌رسد که این رویکرد تصادفی نبوده است و در واقع تصمیمی مشترک بین تمام کارمندان این استودیو برای تمرکز بیشتر روی توسعه بازی‌های داستانی به حساب می‌آید. در همین راستا تد پرایس، بنیان‌گذار اینسامنیاک گیمز در مصاحبه اخیرش با رسانه Game File درباره بهترین تصمیمی که در دوران مدیریتش گرفته است، به بیان مطالبی جالب پرداخت.

پرایس در پاسخ به این سوال خاطرنشان کرد: «من می‌خواهم تا درباره یک تصمیم جمعی صحبت کنم و فکر می‌کنم که آن را به‌عنوان یک تیم گرفته‌ایم. در واقع ما تصمیم گرفتیم تا تمرکز خود را روی توسعه بازی‌های اکشن، داستانی و شخصیت‌محور دو برابر کنیم.»

بنیان‌گذار اینسامنیاک گیمز به گذشته این استودیو با بازی‌های Spyro و Ratchet & Clank اشاره می‌کرد و گفت که استودیو در اواسط دهه ۲۰۱۰ به ساخت بازی‌های داستانی و شخصیت‌محور علاقه‌مند شد. پرایس در ادامه درباره پیوستن به خانواده پلی استیشن گفت: «نقطه‌ عطفی در حوالی عرضه پلی استیشن 5 به وجود آمد و برای ما به‌عنوان یک تیم بازی‌سازی آشکار شد که اینجا (سونی) واقعا خانه ما است.»

موضوع دیگری که پرایس در مصاحبه اخیر خود به آن پرداخت، افزایش هزینه سرسام‌آور تولید بازی‌ها بود. باتوجه‌به اینکه در سال ۲۰۲۳، بسیاری از اطلاعات محرمانه اینسامنیاک گیمز در یکی از بزرگترین حمله‌های هکری تاریخ فاش شدند، مشخص شد که این استودیو برای ساخت بازی Marvel’s Spider-Man 2 رقم خیره‌کننده ۳۱۵ میلیون دلار را هزینه کرده است.

پرایس در ادامه توضیح داد که افزایش بودجه ساخت بازی‌های بزرگ را یک معضل دائمی نمی‌داند و دیدگاه مبهم یا بدبینانه برخی از همکاران خود درباره آن را قبول ندارد: «فکر می‌کنم که این مانند چالش‌های دیگری است که در ۳۱ سال گذشته برای اینسامنیاک گیمز رخ داده است، اما برای آن راه حل‌هایی هم وجود دارد. سوال همیشگی این است که توسعه‌دهندگان تا چه اندازه تمایل دارند تا برای مدیریت این موضوع به خلاقیت اتکا کنند؟»

پرایس در ادامه افزود: «اغلب اوقات در ابتدا فقط مشکلی که خیلی واضح است را شناسایی می‌کنند و می‌پرسند که چرا توسعه یک بازی تا این حد هزینه دارد؟ ما دقیقا چه کاری انجام می‌دهیم که هزینه را بالا می‌برد؟ آیا این همان روشی است که ما تصمیم می‌گیریم و برای خط تولید خود برنامه‌ریزی کرده‌ایم؟ این محدوده و مقیاس بازی‌های ما را تعیین می‌کند؟

اغلب پیدا کردن پاسخ برای این سوالات بسیار پیچیده است، اما ما یا هر استودیوی دیگری باید متعهد شویم که برای حل این موضوع وقت بگذاریم تا بتوانیم پاسخ‌های واقعی برای سوالات بالا را به دست آوریم. البته ما هم‌اکنون این کار را انجام می‌دهیم و اینطور نیست که دست روی دست بگذاریم و بگوییم این روند همچنان ادامه می‌یابد. این کار عاقلانه‌ای نیست.

آخرین چیزی که در این مورد می‌توانم بگویم این است که ما عاشق پیدا کردن راه حل مشکلات هستیم. این همان کاری است که ما تمایل داریم انجام دهیم و هم‌اکنون مانند سایر توسعه‌دهندگان با این فرصت درگیر هستیم.»

استودیو اینسامنیاک گیمز هم‌اکنون توسعه بازی Marvel’s Wolverine را پیش می‌برد که قرار است در تاریخ نامشخصی برای پلی استیشن 5 عرضه شود.

منبع: mp1st

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات