فروش بازی Life is Strange: Double Exposure ناامید کننده بوده است
جدیدترین گزارش مالی شرکت اسکوئر انیکس تایید میکند که فروش بازی Life is Strange: Double Exposure رضایتبخش نبوده است. مدیرعامل شرکت ناشر در ادامه این بازی را یک «زیان بزرگ» توصیف کرد تا احتمال ساخته دنباله آن بسیار بعید بهنظر برسد.
هنگامیکه اسکوئر انیکس برای اولینبار از بازی Life is Strange: Double Exposure رونمایی کرد و مشخص شد که بازیکنها میتوانند پس از یک غیبت طولانی دوباره با مکس کافیلد همراه شوند، موجی از خوشحالی بین طرفداران ایجاد شد. بااینکه در همان زمان سوالاتی درباره اینکه چگونه مکس میتواند با انتخاب بزرگ بازی اول سری کنار بیاید شکل گرفتند، اما بدون شک ایده بازگرداندن این شخصیت محبوب در قدم اول یک اقدام مثبت بهنظر میرسید.
بااینحال در زمان عرضه بازی، همه چیز به خوبی پیش نرفت. بازی Life is Strange: Double Exposure امتیازهای متوسطی از منتقدان دریافت کرد و در ادامه بسیاری از طرفداران سری، بمبارانی از انتقادهای شدید را بر سر بازی فرود آوردند. بسیاری از این طرفداران نسبت به رویکرد داستان بازی برای به تصویر کشیدن رابطه مکس و کلویی ناراحت بودند و لحن کلی آن را دوست نداشتند. حال بهنظر میرسد که این انتقادهای همهجانبه، تاثیر زیادی روی فروش بازی گذاشته است.
اخیرا یک تحلیلگر ژاپنی بهنام هیدکی یاسودا گزارش داد که اسکوئر انیکس در گزارش مالی اخیر خود به نکات جالب توجهی درباره فروش بازیها اشاره کرده است. به گفته این تحلیلگر، درحالیکه شاید خبر فروش بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون واحدی بازی Final Fantasy 16 در سال اخیر توجههای زیادی را به خود جلب کند، خبر بدتر برای طرفداران سری Life is Strange هم در این گزارش مالی وجود داشت.
به گفته یاسودا، گزارشهای مالی اسکوئر انیکس تأیید میکنند که فروش Life is Strange: Double Exposure بسیار ضعیف بوده و یک ضرر بزرگ برای ناشر به حساب میآید. بااینحال آمار دقیقی از فروش این بازی به اشتراک گذاشته نشد، اما کاملا واضح است که فروش مطلوبی را تجربه نمیکند و اسکوئر انیکس از این موضوع ناراضی است.
بازیکنهایی که داستان Life is Strange: Double Exposure را به اتمام رسانده باشند، احتمالا پیام تیتراژ پایانی آن مبنیبر بازگشت مکس در آینده را دیدهاند. حال بهنظر میرسد که این احتمال بسیار دور از انتظار خواهد بود؛ چراکه معمولا شرکت ناشر فرصتی دوباره به سازندگان یک «زیان بزرگ» نخواهد داد. اسکوئر انیکس قبلا این توصیف را برای بازیهای گذشته خود نظیر Guardians of the Galaxy و Tomb Raider به کار برده بود که در ادامه شاهد کنار گذاشته شدن آنها توسط این ناشر بودیم.
منبع: TheGamer