توسعه بازی Saros بدون مالکیت سونی امکانپذیر نبود
مدیرعامل استودیو هوسمارک اخیرا فاش کرده است که اگر همچنان بهعنوان یک توسعهدهنده مستقل باقی مانده بود، امکان توسعه بازی بعدی آن یعنی Saros میسر نمیشد. ایلاری کوئیتینن، مدیرعامل هوسمارک در گفتگو با نشریه فنلاندی Helsingin Sanomat درباره توسعه بازی Saros و تاثیر پیوستن به خانواده استودیوهای پلی استیشن صحبت کرده است.
کوئیتینن توضیح داد که از زمان خریداری شدن هوسمارک توسط سونی، این استودیو از دستورالعملهای جدید منابع انسانی این شرکت ژاپنی پیروی کرده است. به گفته مدیرعامل، در نهایت این خرید باعث شد تا بودجه بسیار بیشتری به توسعه بازی Saros اختصاص یابد. کوئیتینن در ادامه تایید کرد که بودجه اختصاص یافته برای توسعه بازی Saros چیزی نزدیک به رقم اعلام شده توسط رمدی برای ساخت بازی سینمایی و ترسناک Alan Wake 2 خواهد بود. همچنین تایید شد که توسعه بازی Saros از سال ۲۰۲۲ شروع شده است.
بااینکه هماکنون نمیدانیم که سرمایه لازم برای ساخت بازی قبلی هوسمارک یعنی Returnal چقد بوده است، اما گفته اخیر مدیرعامل آن نشان میدهد که Saros به بزرگترین و گرانترین پروژه تاریخ استودیو که تاکنون روی آن کار کرده، تبدیل شده است. هوسمارک در ماه فوریه گذشته از بازی Saros رونمایی کرد. این بازی مانند Returnal در سبک تیراندازی سومشخص و علمی تخیلی توسعه مییابد، اما تایید شده است که میزان پیشرفت بازیکنها با هر بار مردن از دست نخواهد رفت.
بازی Saros برای عرضه روی پلی استیشن 5 در حال توسعه است و در سال ۲۰۲۶ به بازار عرضه میشود. پروتاگونیست این بازی آرجون دوراج نام دارد که توسط راهول کهلی نقشآفرینی شده است. آرجون یکی از نیروهای Soltari به حساب میآید که برای کاوش یک مستعمره دور افتاده از جهان Carcossa راهی ماموریت میشود، اما در نهایت اتفاقات وحشتناکی رخ میدهند و یک خورشیدگرفتگی در آسمان وضعیت را پیچیدهتر میکند.
منبع: GamingBolt